Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Oude artikelen   >   Jan Dulles speelt Jezus in The Passion 2014

Jan Dulles vertolkt de rol van Jezus en Simone Kleinsma is Maria in The Passion 2014. Samen met onder meer Stanley Burleson (Petrus) en Beau van Erven Dorens (Verteller) nemen zij op Witte Donderdag 17 april in Groningen het publiek mee in het Paasverhaal. Het is de vierde editie van deze grote live tv-productie. The Passion vertelt over het lijden, sterven en de opstanding van Jezus. Dit gebeurt aan de hand van bekende Nederlandstalige popsongs. In de uitzending zit ook het lopen van een processie. Deze processie vertrekt vanuit de Euroborg, het stadion van FC Groningen.

Zanger Jan Dulles van de 3J's hoefde niet lang na te denken toen hij voor deze bijzondere rol gevraagd werd: €œIk vind het geweldig om in zo'n enorm grote productie de hoofdrol te mogen spelen. Het lijkt me behoorlijk heftig om deze rol te spelen van de goedheid zelve in zijn laatste uren.

Ook musicalzanger Stanley Burleson en musicalzangeres Simone Kleinsma waren gelijk enthousiast toen ze werden benaderd voor hun rol. Tv-presentator Beau van Erven Dorens verdiept zich als Verteller in het paasverhaal: ­­­Ik vind het een enorme uitdaging om de mensen mee te slepen in zo'n inhoudelijk verhaal. Helemaal omdat het ook nog live is.
De muzikale begeleiding is dit jaar wederom in handen van Eric van Tijn en zijn orkest. De namen van de artiesten werden vandaag bekend gemaakt tijdens een perspresentatie over The Passion.

Groningen

Na driemaal de Randstad is Groningen dit jaar gastheer van het muzikale evenement The Passion, over de laatste uren van Jezus' leven, zijn lijden en opstanding. Een verhaal over eenzaamheid en verbinding, hét uitgangspunt van The Passion. Daarnaast vertrekt er een groot verlichte kruis vanuit voetbalstadion de Euroborg richting de Vismarkt.

Andere rollen

Welke andere artiesten een rol gaan spelen in The Passion 2014 wordt later bekendgemaakt. Het gaat dan om de rollen van Judas, Pilatus en de verslaggever.

Samenwerking

The Passion is een samenwerking tussen de omroepen EO en RKK, het Nederlands Bijbelgenootschap, de Protestantse Kerk in Nederland, de Rooms Katholieke Kerk (Jong Katholiek) en wordt geproduceerd door Eye2Eye Media.

Online zijn de laatste updates van The Passion te volgen via Facebook, Twitter (#TP14) en de website.

Bron: www.jongkatholiek.nl