Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Oude artikelen   >   Vraag het Bijbelleesrooster voor 2014-2015 aan

Hoe lees ik de Bijbel in 2015?

De Katholieke kerk gebruikt een dagelijkes leesrooster waarmee per jaar een groot deel van de Bijbel wordt gelezen. Dit schema begint vier weken voor kerst met de advent, het begin van het kerkelijk jaar. Voor elke dag staan er 2 of 3 teksten op het rooster. Je maakt zo een reis door de hele Bijbel. Je leest elke dag een lezing uit het Oude testament en een stuk uit het Evangelie. Op zondagen en enkele anderen dagen komen ook de brieven en de andere teksten uit het Nieuwe Testament aan bod.

Meelezen met de wereldkerk

Je hoeft niet elke keer opnieuw na te denken over wat je wilt lezen, je volgt gewoon het rooster. Het is een handige reisgids door de grote hoeveelheid teksten. Het mooie is dat je elke dag mee leest met iedereen in de Katholieke kerk. In de vieringen worden de lezingen van dit rooster ook gelezen. Je leest samen met de wereldkerk mee.

Aanvragen

Het leesrooster voor 2014 ligt bij ons voor je klaar! Wil je er één bestellen? Wij sturen er GRATIS één of meer naar je toe.