Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Besturen in de kerk? Een taak voor jou?!

Besturen in de kerk? Een taak voor jou?!

Bisdom Haarlem-Amsterdam organiseert in samenwerking met de Vrije Universiteit van Amsterdam de cursus "Professioneel Beheer en Bestuur in de Kerk". De cursus is bedoelt voor (potentiële) bestuursleden in de kerkelijke organisaties. Bij bestuursleden moet je denken aan leden van een parochiebestuur, fondsen of een stichting binnen de kerkelijke organisatie.

Jonge bestuurders zijn binnen de kerk van groot belang. De tijd verandert snel en jonge mensen staan vaak dichtbij de nieuwste ontwikkelingen in de maatschappij. Misschien ben jij wel die nieuwe voorzitter of dat bestuurslid die onze kerk nodig heeft of kun jij net dat ene inzicht aandragen of de ervaring delen vanuit jouw professionaliteit? Lees snel verder en meld je aan.

De cursus

De inleidingen worden gegeven door mensen die hun sporen inmiddels verdiend hebben. Zo spreken er twee hoogleraren, een advocaat, de econoom van het bisdom en nog meer mensen met een boeiende achtergrond. De cursus kost € 900,-, maar jij kunt hem gratis volgen omdat speciaal voor deze cursus een fonds zich berijd heeft gevonden jouw te subsidiëren. De cursus bestaat uit vier zaterdagen en als je wilt kan je d.m.v. een opdracht een certificaat behalen die door het bisdom en de VU wordt ondertekent.

Onderwerpen

De actualiteit laat zien dat we in een overgang zitten van (inmiddels voorheen) een volkskerk naar een missionaire kerk. Hoe spelen we in op die nieuwe uitdaging en hoe geven we daar beleidsmatig vorm aan?

• Waar gaat het nu eigenlijk om in de parochie?
• Missionaire kerk en evangelisatie: inspiratie vanuit Evangelii Gaudium van paus Franciscus.
• Visie en strategie ontwikkelen voor de parochie & hoe krijg je de mensen mee?

Datum: 4 februari, 8 april, 23 september, 18 november
Locatie: Diocesaan Missionair Centrum in Heiloo, Hoogeweg 65
Tijd: 10.00 -16.00 uur.

Aanmelden