Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   The Missionary School   >   12 jongeren starten een missie!

12 jongeren starten een missie!

30 augustus start de 1e editie van The Missionary School in het bisdom Haarlem-Amsterdam. Een uniek traject waarin jongeren de kans krijgen om zich intensief te verdiepen in het geloof en praktische tools krijgen om hun persoonlijk geloof om te zetten in daden. Het traject bestaat uit 8 weekenden met inhoudelijke vorming op het gebied van geloof, leiderschapsontwikkeling en jongerenwerk. Ook zetten zij een start-up op om jonge mensen binnen en buiten de kerk bij elkaar te brengen.

Boeiend traject

Het is voor het eerst dat het bisdom een intensief geloofsvorming traject voor jongeren als dit neerzet. Matthijs Jansen, één van de jongerenwerkers van het bisdom; ”Voor ons is ook alles nieuw. We weten hoe we een project moeten opzetten, maar het boeiende aan The Missionary School is dat we de jongeren echt de ruimte geven hun eigen ideeën vorm te geven voor de opbouw van de kerk. We stimuleren creativiteit en innovatie. Dit betekent dat we nu dus ook nog niet weten welke concrete resultaten er aan het einde van dit traject uitkomen”.

Lokale start-ups

Deelnemers werken in teams hun frisse ideeën uit tot een aantal start-ups. Deze presenteren zij aan parochies. Parochies die echt wat willen met jongeren kunnen in samenwerking met de jongeren van The Missionary School de start-up uitvoeren in hun parochie en omgeving. Heeft u nu al interesse? Meld u dan aan voor de netwerkborrel, waar jongeren hun plannen pitchen en u een start-up naar uw parochie kunt halen. Aanmelden kan via info@themissionaryschool.nl. Datum en tijd worden later bekend.

Mgr. Hendriks trapt af

Mgr. Hendriks is vrijdagavond 30 augustus aanwezig bij de start van de school om de jongeren toe te spreken. De bisschop coadjutor van het bisdom wil daarmee de jongeren aanmoedigen en motiveren en hen laten weten dat het bisdom achter hen staat. Het bisdom Haarlem-Amsterdam ziet dit traject ook als haar eigen start-up en hoopt via deze weg jonge gelovigen hun eigen creativiteit aan te boren en honger naar verdieping en vernieuwing concreet te maken.

The Missionary School vindt plaats in Heiloo en loopt van september 2019 t/m juli 2020.

Meer info over The Missionary School vindt u op www.themissionaryschool.nl

Vragen over het project kunt u kwijt via info@themissionaryschool.nl of via het jongerenpastoraat info@jongbisdomhaarlem.nl

Gerelateerde artikelen Jongeren | Verdieping | Themissionaryschool | The | Missionary | School