Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Stille Omgang 2023

Stille Omgang 2023

Op 18 maart 2023 zal er weer een jongerenprogramma van de Stille Omgang plaatsvinden. Dit jaar in de Papegaai (Jozefkerk) aan de Kalverstraat. Na jaren van corona, kunnen we weer samenkomen. In een verkort programma bereiden we ons voor op het lopen van de stilte tocht ter gedachtenis aan het Mirakel van Amsterdam. Een Eucharistisch wonder waar we nog altijd van mogen getuigen.

Jongerenprogramma Ite Missa Est

Het thema van het jongerenprogramma va de Stille Omgang 2023 is 'Ite Missa Est'. Deze woorden klinken aan het einde van de H. Mis en nodigen ons uit om de wereld in te gaan gevoed door de Heer zelf. Daarin mogen we het voorbeeld van Maria volgen die na het ontvangen van de Heer in haar moederschoot opstond en naar haar nicht Elisabeth trok en daar de vreugde om Gods goedheid in grote vreugde deelde (Thema van de WJD). Ook jij mag over die goedheid delen!

Programma

Om 20:45 uur openen we de deuren. We starten met een uitleg over het Mirakel van Amsterdam zelf, gevolgd door een inleiding over het thema 'Ite Missa Est'. Om 21:30 uur hebben we een moment van Eucharistische aanbidding en de mogelijkheid om mensen van buiten uit te nodigen voor een ontmoeting met de Heer. Durf jij jouw vreugde over Hem te delen met de mensen van de straat?

Gedurende het gehele programma is er gelegenheid om het sacrament van de biecht te ontvangen.

Om 22:00 uur vieren we de H. Mis met bisschop Jan Hendriks. De liturgie wordt ondersteund door het projectkoor van bisdom Haarlem-Amsterdam aangevuld door een groep jongeren.

Wil je ook meezingen? Stuur ons een mailtje of appje (info@jongbisdomhaarlem.nl/06-23436049)

Video Stille Omgang

Nog niet zo bekend met de Stille Omgang, kijk de video van Katholiek Leven:

Wie: 16-30 jaar

Wat: Landelijk Jongerenprogramma Stille Omgang

Waar: Kalverstraat 58, Amsterdam (Jozefkerk/Papegaai)

Wanneer: Zaterdagavond 18 maart

Hoe laat: 20:45 uur tot ongeveer 00:00 uur incl. lopen Stille Omgang

Overnachting (en voorprogramma)

Kom je van verder weg of vind je het niet prettig om 's nachts naar huis te reizen, dan kun je deelnemen aan het voorprogramma en overnachten bij stadsklooster La Verna, het franciscanenklooster in Amsterdam. Dit programma wordt aangeboden door het Franciscaans Jongerenwerk. Meer info en aanmelden voor het voorprogramma en overnachting: https://forms.gle/vyecEai5d4RqTF7W7

Aanmelden Hoofdprogramma