Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   21 november Avond van Barmhartigheid Haarlem

21 november Avond van Barmhartigheid Haarlem

De jongeren uit Haarlem, Amsterdam en omstreken nodigen alle jongeren uit voor een speciale Avond van Barmhartigheid in de St. Jospehkerk te Haarlem. Deze avond zal in het teken staan van gebed, stilte, muziek en ontmoeting en is een goed moment om tussen alle hectiek van het dagelijks leven tot rust te komen. Deze Avond van Barmhartigheid is vergelijkbaar met avonden die worden gehouden tijdens een WJD-reis, bedevaart of tienerkamp.

Aanbidding

De avond begint om 19:30u. met de uitstelling van het Heilig Sacrament. Tijdens de uitstelling zullen jongeren muziek spelen ter ondersteuning van de aanbidding en stilgebed. Ondertussen zullen er priesters in de kerk aanwezig zijn die de mogelijkheid bieden om het sacrament van boete verzoening te ontvangen. De aanbidding zal worden afgesloten rond 21:30u. waarna de jongeren nog een aantal liederen zullen spelen in de kerk. Na de aanbidding zal op het kerkplein voor de kerk een gezamenlijke borrel worden gehouden om elkaar te ontmoeten en na te praten. De jongeren en parochianen verzorgen een heerlijk drankje en een versnapering. Ook zal er een gezellig kampvuur worden georganiseerd op het kerkplein.

Kaarsje aansteken

Tijdens de avond zullen jongeren op straat voorbijgangers en buurtbewoners uitnodigen om een kaarsje aan te steken in de kerk. Je kunt zelf natuurlijk ook een kaarsje aansteken en uw gebed neerleggen bij het Allerheiligste Sacrament.

Praktische

Je hoeft je niet aan te melden voor de avond en kunt gewoon aansluiten als je komt. Parkeren is mogelijk aan de Parklaan of in nabijgelegen parkeergarages. Voor de kerk is het niet mogelijk om je auto te parkeren. Vanaf Station Haarlem kun je binnen 5 minuten naar de Kerk lopen.

Tijd:                19:30u. – 22:00u.
Locatie:        Jansstraat 41 – Haarlem
Kosten:         Gratis
Info:               info@jongbisdomhaarlem.nl
Parkeren:     Parklaan (€ 4,50,- p.u.) of parkeergarages (€ 2,89,- p.u.)

www.jongekerk.nl , Avond van Barmhartigheid.jpg