Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Wereldjongerendag(en)   >   Programma bekend WJD on AIR!

Programma bekend 'WJD on Air!' ZOndag 1 mei

Zondag 1 mei is de WJD on AIR in Hilversum. WJD on Air zegt het al: deze zondag staat in het teken van de WJD en media en we gaan Live op televisie. We beginnen met een geloofsgesprek en Live tv mis op NPO2. Na de eucharistieviering is er een programma, met o.a. bezoek aan de KRO studio en diverse Media workshops, zoals fotografie, bloggen, schrijvende pers en nog veel meer.

De WJD on AIR! is ook het moment om je in te schrijven een reis naar de WJD, (indien aanwezig.) Aanmelden voor 1 mei kan via wjdonair@gmail.com. Wanneer jij je inschrijft voor deze dag wordt er een authentieke WJD lunch voor je voorbereid.

Tijd Programmaonderdeel
10:00 Ontvangst bij de Vituskerk Emmastraat 5 in Hilversum,
10:25 Start eucharistieviering – Live op NPO2
  Na de mis aanwezig melden en inschrijven workshop, koffie en thee in de tuin.
12:00 Lunch in WJD stijl
13:10 Vertrek naar de KRO ,
13:30 WJD en media.
14:30 Start workshops
16:00 Borrel en mogelijkheid tot inschrijving voor de WJD.

Workshops

De workshops brengen je alvast in de stemming voor de komende WJD. Er is deze dag keuze uit vijf verschillende workshops.

1. Schrijvende pers 2x – door perschef Hilversum en journalist – hoe schrijf je een goed artikel voor op n website, parochieblad of de krant.
2. Persfotografie – door vakfotograaf – hoe maak je met je smartphone mooie wjd foto's.
3. Creatieve pers – op creatieve wijze je wjd gevoel uitdrukken.
4. Citrus pers – op smaakvolle wijze Poolse hapjes maken.
5. Social media – door hulpbisschop mgr. Hendriks met zijn website Arsacal en Facebook ervaringen.

De dag sluiten we af met een gezellige borrel met de hapjes van de workshop Citrus pers.

Meld je aan voor de WJD

Tijdens de dag staan er laptops waarop jij je kunt aanmelden voor de WJD. Neem je identiteitskaart of paspoort mee. Zorg dat je het juiste rekeningnummer bij de hand hebt voor de financiële afhandeling van je inschrijving. Bij inschrijving voor een reis op deze dag ontvang je GRATIS een gooddiebag met leuke WJD gadgets.

Voor meer informatie over de WJD on AIR, het inschrijven voor de WJD tijdens deze dag of om je aan te melden mail je naar wjdonair@gmail.com of bel je met Maurice Lagemaat 0641305015

WJD on AIR promotievideo!