Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Midzomernachtmis

Midzomernachtmis op strand van Zandvoort aan Zee

De Heilige Mis is een bijzonder moment waarin hemel en aarde elkaar raken. Wat is er mooier dan dit sacrament in de schepping Gods te beleven? Op zondag 1 juli vieren we halverwege de zomer dé midzomernachtmis op het strand van Zandvoort aan Zee.

Ik zeg je: Sta op!

Voorafgaand aan de mis is er een speciaal programma voor jongeren vanaf 16:30 uur in de Agathakerk in Zandvoort. Jezus zegt in het Evangelie tegen het dochtertje van Jaïrus 'Ik zeg je: Sta op!'. Sta op om te leven, maar ook sta op vanuit je geloof. Staan wij op vanuit ons geloof? Staan wij op voor ons geloof? En hoe staan wij op voor de Katholieke Kerk?

Een gezamenlijke maaltijd

We zullen, na een eerste kennismaking, zoals de vroege christenen samen de maaltijd delen. Dat houdt in dat elke jongere iets meeneemt voor deze maaltijd en we dus met zijn allen de maaltijd gezamenlijk verzorgen.

Verdieping

Een mis op het strand houden is een bijzonder gebeuren. De mystiek van een kerkgebouw, maar ook zijn beschutting raken we kwijt. Of ruilen we de mystiek van het gebouw in voor een andere mystiek van de schepping en kunnen we die beschutting op een andere manier creëren? Na de maaltijd zullen we na gaan denken over wat het inhoudt om de Heilige Mis op het strand te houden.

De Heilige Mis

Om 19:30 uur is de Heilige Mis op het strand van Zandvoort aan Zee. Voor deze mis is iedereen van jong tot oud uitgenodigd om deze unieke ervaring mee te maken. Nodig dus vooral een ieder uit om met jou God in de natuur en de Eucharistie te ontmoeten.

Aanmelden

Klik hier om je aan te melden voor de midzomernachtmis en te zien wat jij kunt meenemen voor de maaltijd.

Wat: Jongerenprogramma met Mis op het strand

Waar: Start Agathakerk Zandvoort, Mis op het strand (Boulevard Paulus Loot 66)

Wanneer: Zondag 1 juli

Hoe laat: 16:30 uur jongerenprogramma, 19:30 uur Mis