Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Agenda   >   Europese jongerenontmoeting Taizé, Valencia

Europese jongerenontmoeting Taizé, Valencia

Europese jongerenontmoeting Taizé, Valencia (Spanje)

Datum: 28/12/2015

Ook dit jaar wordt er weer een reis georganiseerd naar de Europese Ontmoeting van Taizé, eind dit jaar in Valencia, Spanje. De jaarlijkse Ontmoeting is van 28 december t/m 1 januari. De Europese Ontmoeting is een jaarlijks terugkerend evenement. De broeders van de Franse gemeenschap Taizé nodigen jongeren ieder jaar in een andere Europese stad uit om samen de jaarwisseling door te brengen. Je ervaart als deelnemer de gastvrijheid van de lokale bevolking en kunt Gods aanwezigheid ontdekken in een stad die open staat voor mensen van verschillende tradities, culturen en religies. Het programma bestaat uit o.a. vieringen, ontmoetingen en workshops.

In Spanje word je ondergebracht bij een gastgezin in Valencia of omstreken, of misschien in een school, kerk of sporthal. Elke ochtend kom je samen met jongeren uit de parochie of gemeente waar je te gast bent. In de middag komt iedereen bij elkaar in grote hallen, om gezamenlijk te eten en te bidden met de broeders van Taizé. In de middag zijn er verspreid over de stad workshops.

Praktische informatie

Inschrijven kan via de reisorganisatie VNB vanaf € 399,-. Deelnemers dienen tussen 17 en 35 jaar oud te zijn VNB verzorgt de inschrijving bij Taizé. Dit hoeven de jongeren dus niet zelf te doen en de inschrijfkosten bij Taizé à € 75,00 zitten in de reissom inbegrepen. Voor deze reis zijn er slechts veertig plaatsen beschikbaar.

Er geldt een minimum deelname van 10 personen. Je krijgt uiterlijk 4 weken voor vertrek bericht als de reis niet kan doorgaan.

Inclusief

• Middagvlucht op 27 december om 13.35 uur met KLM van Amsterdam naar Madrid v.v. Inclusief bagage. De terugvlucht vertrekt om 16.55 uur.
• Transfer van Madrid naar Valencia v.v.
• Inschrijving en deelname aan de Europese jongerenontmoeting van Taizé
• Calamiteitenfonds
• Luchthavenbelastingen en brandstoftoeslag
• Reisinformatieboekje

Exclusief

• Vervoer van en naar Amsterdam Schiphol Airport
• Transfer van de luchthaven in Madrid naar het centrum/accommodatie
• Alle maaltijden die buiten het programma van Taizé vallen
• Indien wijzigingen in de ver voerskosten of verschuldigde (nieuwe) heffingen – zoals bijvoorbeeld brandstoftoeslagen – daartoe aanleiding geven, be houdt VNB zich het recht voor deze door te berekenen aan de deelnemer
• Voor vliegreizen die worden uitgevoerd door een lijndienst gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. De annuleringskosten kun je op vragen bij VNB

Inschrijven:

lynneekhof@hotmail.com
taizeinnederland@live.nl
www.facebook.com/taizeinnederland

Over de gemeenschap van Taizé

De gemeenschap van Taizé (Frankrijk) telt een honderdtal broeders, katholiek en van verschillende protestantse afkomst, uit bijna dertig landen. Uit alle werelddelen komen jongeren massaal naar Taizé om deel te nemen aan de wekelijkse ontmoetingen. Een verblijf in Taizé is een mogelijkheid om naar gemeenschap met God te zoeken door het gemeenschappelijk gebed, het zingen, stilte en persoonlijke bezinning. Eén keer per jaar is er een grote jongerenontmoeting in een Europese stad.