Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Begeleiders   >   Netwerkbijeenkomsten   >   Netwerkbijeenkomst Jongeren helpen met levensvragen

Netwerkbijeenkomst Jongeren helpen met levensvragen

Netwerkbijeenkomst - Jongeren helpen met levensvragen - Verplaatst!

Zaterdag 8 februari vindt de netwerkbijeenkomst voor jongerenwerkers uit Bisdom Haarlem-Amsterdam plaats in Heiloo. Deze bijeenkomsten zijn bedoeld om kennis en ervaringen uit te wisselen op het gebied van jongerenwerk in de Katholieke kerk. Pater Johannes Pio van de ‘Broeders van St. Jan’ spreekt over hoe jij jongeren kunt helpen met het antwoord vinden op hun levensvragen en welke rol gebed daarin speelt. De bijeenkomst stond eerder gepland in november 2019, maar dat moment bleek voor velen niet geschikt.

Levensvragen en gebed

Waar we als jongerenwerkers vaak bezig zijn met het organiseren en plannen van concrete activiteiten is het niet altijd vanzelfsprekend om jongeren te ondersteunen in hun geestelijke groei.

Wilt u jongeren echt stappen laten zetten in geloof dan lukt dat niet door alleen veel impulsmomenten voor hen te organiseren. U moet (persoonlijk) tijd in ze investeren en/of ze in contact met voorbeelden brengen waar ze zich aan op kunnen trekken.

Uiteindelijk groeien jongeren echt in geloof als zij optrekken met medegelovigen als voorbeelden. Dit zijn mensen waarbij zij het vertrouwen ervaren hun belangrijke vragen te kunnen stellen. Voor jongeren kunnen dat hun vrienden zijn, maar ook u als jongerenwerker, priester of vrijwilliger in de parochie. Daarbij is een leven van gebed, stilte en onderscheiding belangrijk om uiteindelijk tot groei te komen. Waar kunnen jongeren met hun vragen terecht? En hoe helpen wij hen in het onderscheiden van de goede keuze? Zijn wij hun voorbeelden?

Ontmoet The Missionary School

Naast dit thema, zullen er relevante materialen en initiatieven gepresenteerd worden die voor u interessant zijn of die u kunt gebruiken voor uw eigen jongerenwerk. Ook zullen de laatste ontwikkelingen over The Missionary school aanbod komen en kunt u de deelnemers van dit jaar zelf ontmoeten. Tot slot is er ook voldoende ruimte om met elkaar ervaringen uit te wisselen en met elkaar in gesprek te gaan.

Lunchen Heilige Mis (Optioneel)

Na afloop aan deze netwerkbijeenkomst kunt u aansluiten bij de lunch in Heiloo om 12:45u. en gezamenlijk eten met de jongeren van The Missionary School. Wilt u dat? Geef dit duidelijk aan bij uw aanmelding! Voor het eten vieren zij ook Heilige Mis om 12:00u. waar wij dan ook bij aansluiten in de kapel van het Julianaklooster.

Datum:                              zaterdag 8 februari 2020

Tijd:                                   09:30u. – 13:45u. (Inclusief H. Mis 12:00u. en lunch 12:45u. optioneel)

Adres:                                OLV ter Nood - Julianaklooster, Hoogeweg 65, Heiloo

Bereikbaarheid:           Vrij parkeren kan in en rond het heiligdom.

Aanmelden:                     T/m 5 feb via mjansen@bisdomhaarlem-amsterdam.nl

(mee-eten uiterlijk doorgeven voor 31 jan.)

Maak doodswens van jongeren bespreekbaar.jpg

Meer over: Stille omgang