Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Oude artikelen   >   JongeKerk.nl helaas geen gouden webfish award

Felicitaties voor Groot Nieuws Radio

De verwachtingen liepen hoog op want JongeKerk.nl was door de jury genomineerd voor de gouden WebFish award 2014! De jury van de Webfish Awards, de prijzen voor beste christelijke websites in het Nederlandse taalgebied, had de nominaties vastgesteld in drie categorieën. In de categorie kerken waren de genomineerden PKN-oisterwijk.nl, Lichtvanchristus.nl en PKN-oosterwolde.nl. Bij de organisaties gingen de nominaties naar Grootnieuwsradio.nl, Jongekerk.nl en Opkijken.nl. De nominaties voor particulieren waren Broodjepaap.nl, Isaruhallah.nl en Blijekerk.nl.

Uiteindelijk heeft de jury op zaterdag 8 november besloten dat in de categorie 'organisaties' de website van Groot Nieuwsradio de gouden WebFish Award verdient. Helaas, Jongekerk.nl ging daarmee met lege handen naar huis, maar was al erg vereerd met de nominatie. In de andere categorieën wonnen de websites: PKN-oisterwijk.nl en Blijekerk.nl de Gouden WebFish Award.

Groot nieuws radio

Jongekerk.nl feliciteert de winnaars van de gouden WebFish Award 2014 en in het bijzonder Groot nieuws radio voor deze eervolle prijs. Groot nieuws radio is een christelijke radiozender met christelijke artiesten, nieuws, achtergronden, diepgang, gezelligheid en bijbelstudieprogramma's. Zeker de moeite waard om eens naar te luisteren via www.grootnieuwsradio.nl!

Meer over de WebFish Award
Meer >>

De presentatie was afgelopen jaar in handen van Janneke Nijboer, missionair predikant voor @Windkracht3pt0 en @mijnkerkNL. Het Landelijk Missionair Festival is een interkerkelijk festival over manieren en vormen van missionair-zijn in deze (digitale) tijd. Tijdens de prijsuitreiking droeg Jaap Marinus van weblog StaatGeschreven.nl, winnaar van een Webfish Award in 2011, een column voor over christelijke websites.

De kritische, interdisciplinaire jury van de Webfish Awards bestond dit jaar uit: Eric van den Berg, Katholiek.nl (juryvoorzitter); Frank Bosman, spraakmakend cultuurtheoloog aan de Tilburg School of Theology; Tom Mikkers, algemeen secretaris van de Remonstrantse Broederschap; Adrie Stemmer-van Ravenswaaij, webmaster van het PKN-project Mijnkerk.nl en Mieke Lamers, verslaggever/samensteller Kruispunt Radio bij omroep RKK.

Webfish Awards 2014 is een gezamenlijk initiatief van IKON, Katholiek.nl, Protestantse Kerk, Raad van Kerken, FKT Universiteit van Tilburg en de Protestantse Theologische Universiteit. Met deze prijs willen zij christelijk Nederland en Vlaanderen uitdagen social media en internet te blijven ontwikkelen en verbeteren.