Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Agenda   >   Inspiratiedag tiener- en jongerenwerk Jong Katholiek

Inspiratiedag tiener- en jongerenwerk Jong Katholiek

Inspiratiedag: Hoe jongeren Hem volgen

Datum: 18/11/2017

Misschien neem je deel aan een jongerengroep, koor, of ben je actief in de parochie. Misschien nog niet en zou je dat best willen. We nodigen jouw uit voor deze dag om inspiratie op te doen bij het vormgeven van jongerenwerk binnen jouw jongerengroep of parochie. Een dag om van elkaar te leren, elkaar te ontmoeten en nieuwe ideeën op te doen.

Discipel zijn

Op deze dag denken we na over wat discipel, leerling van Jezus zijn in onze tijd betekent. Hoe werkte dat eigenlijk tussen Jezus en zijn leerlingen? En na Pinksteren tussen de leerlingen van Jezus en hun eigen leerlingen? Over de leerlingen van Paulus lezen we in handelingen en de brieven. Ze kijken van hun leermeester af hoe je als Christen zou mogen leven. Hoe je bidt, hoe je evangeliseert, hoe je dienstbaar wordt.

Onze leerlingen, Zijn leerlingen

Ook wij hebben leerlingen. Onze methodes en middelen verschillen nogal van de leraren van toen en tegelijk merken we dat ook nu nog het meeste leren gaat naar de wijsheid ‘goed voorbeeld doet goed volgen’. Hoe laten wij ons ‘in de kaart kijken’ door onze leerlingen? Hoe goed is onze band met hen en hoe betekenisvol is dat? En rusten we hen toe om op hun beurt leerlingen te maken, leerlingen van Christus? We nodigen sprekers en leiders uit, uit de volle breedte van de kerk om van elkaar te leren. We willen allemaal graag leerlingen die groeien, wat vraagt dit dan van ons?

Sprekers: Michel Remery en Tim Schilling

Meer info: