Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   The Missionary School   >   Tour met het WJD kruis

Tour met het wereldjongerendagenkruis door bisdom HA

Vanaf 16 oktober is de tour met het kruis van de wereldjongerendagen door bisdom Haarlem-Amsterdam met als slotstuk een ontmoeting op vrijdagavond 21 oktober in Hilversum met oud WJD-gangers. Het wereldjongerendagenkruis is een Nederlandse replica van het internationale kruis dat in 1983 door Paus Johannes Paulus II aan jongeren werd gegeven om de wereld in te dragen. Al 30 jaar reist het internationale WJD-kruis de wereld rond als ambassadeur voor de WJD en nu staat het in Portugal.

Tour door bisdom HA

Op 16 oktober ontvangen we het kruis van bisdom Groningen-Leeuwarden op de afsluitdijk. Vanaf het noorden van ons bisdom reist het geleidelijk naar het zuiden met diverse bezoeken aan jongerengroepen. Elke groep heeft een eigen programma van straatmissie tot nachtelijke aanbidding en van pubquiz tot pelgrimage. Je bent van harte welkom om bij de verschillende groepen aan te sluiten. Het bijna vier meter lange kruis wordt vervoert per busje onder begeleiding van een tourteam.

Het schema

Zondag 16 oktober

17:00 uur Overdracht van het WJD kruis van bisdom Groningen-Leeuwarden aan bisdom Haarlem-Amsterdam (Afsluitdijk)

Maandag 17 oktober

9:00 - 13:00 uur Straatmissie op Texel (Molenstraat 34, Den Burg, Texel)

Dinsdag 18 oktober

19:30 - 22:00 uur WJD kruis te gast bij jongerenkoor Arrival (Prof. Granpré Molièrestraat 23, Wieringerwerf)

Woensdag 19 oktober

14:30 - 17:30 uur Straatmissie in Alkmaar met seminaristen van de neocatechemunale weg (Verdronkenoord 68 Alkmaar)

18:00 - 22:00 uur Wandelpelgrimage met Sanctus Virgilius (Heerhugowaard De Noord maaltijd) vanaf Alkmaar naar Heiloo (Middenweg 541, Heerhugowaard De Noord)

22:00 - 9:00 uur Nachtelijke aanbidding in het Julianaklooster te Heiloo (Hoogeweg 65, Heiloo)

Donderdag 20 oktober

9:00 - 14:00 uur Programma in Haarlem bij de Kathedraal (Leidsevaart 146, Haarlem)

18:00 - 19:30 uur Diner met internationale jongeren OLV kerk (Keizersgracht 220, Amsterdam)

19:30- 22:00 uur Programma Portugese parochie (Keizersgracht, Amsterdam)

22:00 - 9:00 uur Nachtelijke aanbidding Onze Lieve Vrouwe kerk met katholieke studentenhuizen (Keizersgracht 220, Amsterdam)

Vrijdag 21 oktober

10:00- 15:30 uur Programma met straatmissie in Hoofddorp (Kruisweg 1071, Hoofddorp)

18:00 - 22:00 uur Programma jongeren Hilversum + vanaf 20 uur borrel met reünie WJD voorgaande jaren (Emmastraat 5, Hilversum)

Aansluiten bij de tour

Wil je bij één van de activiteiten aansluiten, neem dan contact op met de locatie/groep of stuur een mailtje naar info@jongbisdomhaarlem.nl dan brengen wij jou in contact met de juiste persoon.

Aanmelding vrijdag 21 okt Hilversum

Gerelateerde artikelen Jongeren | The | Missionary | School | wereldjongerendagen | WJD | kruis