Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Wereldjongerendag(en)   >   Thema WJDag 2017 bekend!

Thema WJDag 2017 bekend!

9 April vind de 32ste Wereldjongerendag plaats. Jongeren over de hele wereld vieren in hun eigen bisdom de jongerendag tijdens het kerkelijke feest Palmzondag. Paus Johannes Paulus II heeft deze dag ingesteld in 1983 en sinds dien wordt hij ieder jaar gevierd. De locatie waar bisdom Haarlem-Amsterdam het gaat vieren wordt in februari bekend gemaakt.

Paus Franciscus geeft een voorzet

De huidige paus, Franciscus, heeft een eerste voorzet gegeven WJDag vorm te geven. Eind 2016 heeft hij de thema’s bekend gemaakt voor de komende jaren. Het thema van dit jaar is: “Grote dingen heeft de Machtige met mij gedaan. Heilig is Zijn naam. ”(Lc. 1,49). Het is een stuk uit de Bijbel dat Maria uitspreekt wanneer zij als zwangere vrouw haar nicht Elisabeth bezoekt die ook zwanger is. Het is onderdeel van een aantal verzen die ook wel het Magnificat wordt genoemd in de Katholieke kerk. Magnificat betekent ‘ Looft Hem'. Het lied wordt in het Nederlands Lofzang van Maria genoemd.

Thema

Het jongerenplatform heeft van dit thema een eigen pakkend thema afgeleid, “Groots”! Het staat voor de grote dingen die God met ons van plan is. Maria kende de grote daden die Hij al had gedaan en zij wist dat God met haar iets groots van plan was. Wij mogen dat ook verwachten. Toch zien we het nog niet altijd voor ons. Of weten we niet wat God met ons van plan is. Deze dag kun jij je laten inspireren om te ontdekken welke grote plannen er voor jou in het verschiet liggen.

Locatie

De locatie voor de WJDag 2017 is nog niet bekend. In februari zal de locatie stap voor stap bekend worden gemaakt. Houdt onze Facebookpagina goed in de gaten en kom er achter waar we dit jaar op Palmzondag met de jongeren zullen zijn.

Foto's Palmzondag 2016