Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Online serie: Liefde en seksualiteit

Online serie: Liefde en seksualiteit

Voor katholieke jongeren met vragen over liefde en seksualiteit is er nu de mogelijkheid om een digitale cursus over dit thema te volgen. In vier avonden wordt er kennis gemaakt met  de ‘Theologie van het Lichaam’ van Paus Johannes Paulus II en is er veel ruimte voor vragen en gesprek over dit onderwerp en alles wat ermee samenhangt.

Christelijke antropologie

Liefde, relaties en seksualiteit zijn  belangrijke onderwerpen voor iedereen en de katholieke Kerk heeft er een duidelijke visie over.  Kapelaan Luc Simons gaat in een online serie van vier avonden met jongeren in gesprek  over seksualiteit vanuit de Theologie van het Lichaam.  In de ‘Theologie van het Lichaam’ werkt Johannes Paulus II een hele christelijke antropologie uit met als bijzonder aandachtsveld de betekenis van de lichamelijkheid, de seksualiteit en het verlangen tussen man en vrouw om hun leven met elkaar te delen. In zijn onderricht werkt de paus uiteindelijk toe naar een huwelijkstheologie waarin het huwelijk, overeenkomstig de traditie van de Kerk en in het bijzonder het verdiepend onderricht van het tweede Vaticaans Concilie, wordt beschreven als een ‘gemeenschap van leven en liefde’.

Aanmelden

De avonden worden online gehouden op woensdag: 21 en 28 oktober en 4 en 11 november, steeds van 19.45 – 21.00. Aanmelden kan via Jongkatholiek: http://jongkatholiek.nl/agenda/digitale-verdieping-over-liefde-en-seksualiteit/

Organisatie

Deze vorming is een initiatief van Jongkatholiek in samenwerking met het gezinspastoraat van het Sint Franciscuscentrum/Bisdom Breda.