Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Begeleiders   >   Netwerkbijeenkomsten   >   17 mei Netwerkbijeenkomst - Growing Young!

17 mei Netwerkbijeenkomst - Growing Young!

Vrijdag 17 mei vindt de tweede netwerkbijeenkomst van het seizoen voor jongerenwerkers plaats. Deze bijeenkomsten zijn bedoeld om kennis en ervaringen uit te wisselen met andere jongerenwerkers, die werkzaam zijn binnen de katholieke kerk.  Anko Oussoren komt spreken over je gemeenschap aantrekkelijk maken voor jongeren, we brengen je op de hoogte van ontwikkelingen binnen het jongerenwerk van ons bisdom en we presenteren nieuwe materialen voor het jongerenwerk.

Growing Young!

Het thema van deze bijeenkomst is 'Growing Young!'. Spreker Anko Oussoren, zal spreken over 6 pijlers van je gemeenschap aantrekkelijk maken voor jongeren. Zijn verhaal is gestoeld op onderzoek uit Amerika waarbij onderzoek is gedaan bij verschillende gemeenschappen met veel jongeren. De vraag luidde: 'Wat zijn de redenen dat er in deze gemeenschap veel jongeren betrokken zijn?'. De resultaten zijn uitgewerkt in de 6 peilers waar hij over gaat spreken.

Anko Oussoren.jpgHet doel hiervan is dat we als jongerenwerkers inzien dat het betrekken van tieners, jonge gezinnen en jongeren niet alleen tot stand komt met de activiteiten die we organiseren, maar dat een veel bredere cultuurverandering in de parochie nodig is om een vitale gemeenschap van jong en oud op te bouwen. Het jongerenwerk uitbesteden aan een groep vrijwilligers of een betaalde kracht is niet genoeg om jongeren onderdeel te laten zijn van je gemeenschap. Constructief jongerenwerk moet gedragen worden in alle lagen van de parochie. Van het bestuur, tot aan elke parochiaan. Hoe doe je dat?

Materialen en ervaringen

Naast dit thema, zullen we nieuwe materialen en initiatieven presenteren, die hierop aansluiten. Ook zullen we het laatste nieuws over The Missionary school presenteren.

Tot slot is er ook voldoende ruimte om met elkaar ervaringen uit te wisselen en met elkaar in gesprek te gaan.

Datum:                         Vrijdag 17 mei 2019

Tijd:                               12:30u. – 16.30u.

Adres:                          Sint Urbanuskerk (pastorie), Rijksstraatweg 230, Duivendrecht

Bereikbaarheid:      Vrij parkeren voor de kerk of 5 min. Lopen vanaf treinstation Duivendrecht

Opgeven:                    T/m 14 mei via mjansen@bisdomhaarlem-amsterdam.nl

3.jpg.jpg