Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Enquête over jezelf, je geloof en je roeping (Nederlands)

Online enquête uit Rome - Voorbereiding op Jongerensynode 2018

De wereldwijde enquête onder jongeren die het Vaticaan online houdt, is in het Nederlands vertaald en is sinds donderdag 6 juli beschikbaar voor jou om in te vullen. De vragenlijst staat op de website van de Kerkprovincie www.rkkerk.nl

Nederlandse jongeren kunnen de vragen lezen en beantwoorden in de eigen taal. De resultaten worden verzameld van over de hele wereld. De Nederlandse reacties zullen net als die van alle andere jongeren rechtstreeks in Rome terecht komen. De enquête gaat over jongeren, het geloof en de onderscheiding van de roeping.

De vertaling van de enquête, die 14 juni is vrijgeven, wordt door een speciale techniek in het Nederland toegankelijk gemaakt. ‘Dat vraagt even wat tijd, maar vanaf 6 juli staat hij online. Naast deze website zal de enquête ook via de websites www.rkkerk.nl en www.jongkatholiek.nl te vinden zijn.

De enquête wordt gehouden ter voorbereiding op de 15e Gewone Algemene Bisschoppen­synode, die in oktober 2018 wordt gehouden met als thema ‘Jongeren, het geloof en de onderscheiding van de roeping’. Jongeren worden op deze manier in gelegenheid gesteld input te leveren voor deze synode van Bisschoppen.

Rechtstreekse links enquête: