Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Jongerencollecte 17 en 18 november

Nationale jongerencollecte in jouw kerk

In het weekend van 17 en 18 november is de nationale jongerencollecte. Een collecte bestemd voor het jongerenwerk op bisdomsniveau en nationaal niveau binnen de katholieke kerk. De collecte is nog niet in elke parochie bekend help jij ons en daarmee jezelf door het bij jou in de parochie bekend te maken?

Met deze jongerencollecte worden de activiteiten zoals de bisdombedevaarten, tienerkampen, het kerstdiner en de wereldjongerendag in ons bisdom financieel ondersteund. Geld is nodig om deze activiteiten te kunnen organiseren, maar ook om nieuwe activiteiten zoals een kloosterweekend te kunnen realiseren. Ook op nationaal niveau is geld nodig om bijvoorbeeld de reis naar de WJD in Panama te kunnen organiseren.

Breng deze collecte bij jouw parochie onder de aandacht of ga zelf (achter in de kerk staan om te) collecteren.

Het geld uit de jongerencollecte dient overgemaakt te worden naar: NL 11 INGB 0002 7844 98, t.n.v. 'Secretariaat RK Kerkgenootschap' te Utrecht, o.v.v. 'Jongerencollecte'.