Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Oude artikelen   >   Doe mee met de nationale jongerencollecte!

We hebben jouw hulp nodig!

Ieder jaar staat er in het derde weekend van november de landelijke jongerencollecte op het collecteschema van de kerken. Een belangrijke collecte voor de toekomst van het jongerenwerk. Dit jaar willen we ook jou vragen om in het weekend van 15 en 16 november ons hierbij te helpen. De opbrengst wordt gebruikt voor de organisatie van landelijke projecten en voor ons eigen bisdom! Denk daarbij aan de Wereld Jongerendagen, DiaconAction, de HOOP award (een prijs voor inspirerend Katholiek Jongerenwerk), het KJD Festival en de activiteiten van het Jongerenplatform.

Bekendheid nodig

De opbrengst van de collecte is onmisbaar voor de toekomst van het jongerenwerk. Toch merken we dat er nog veel kerken onbekend zijn met de jongerencollecte. De jongerenafdeling van het bisdom brengt de jongerencollecte per brief en via internet onder de aandacht, maar met een persoonlijk contact maken we natuurlijk veel meer kans. Zou jij naar de pastoor of penningmeester van je parochie willen gaan om aandacht te vragen voor de jongerencollecte?

De jongerencollecte vorig jaar

Vorig jaar heeft de landelijke jongerencollecte € 12.200 opgebracht. Dit is natuurlijk een mooi bedrag, maar (lang) niet voldoende om een groot verschil te maken! Jouw hulp is dus meer dan welkom, want jij bent onze beste ambassadeur! De medewerkers van het jongerenpastoraat helpen je graag met extra informatie die je kan helpen om de jongerencollecte in jouw parochie op de kaart te zetten. Je kan contact opnemen met de medewerkers van het jongerenpastoraat via info@jongbisdomhaarlem.nl of via 023-5112635 (di t/m vr).