Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Jongerenplatform start 20ste seizoen met nieuwe voorzitter

Jongerenplatform start 20ste seizoen met nieuwe voorzitter

Een nieuw seizoen, nieuwe leden, nieuwe kansen en een nieuwe voorzitter. Het jongerenplatform van bisdom Haarlem-Amsterdam heeft woensdag 13 september een start gemaakt aan weer een mooi seizoen jongerenactiviteiten in het bisdom. Het belooft een bijzonder jaar te worden met de Bisdom bedevaart naar Assisi als hoogtepunt.

Tijdens de eerste vergadering werd ook de nieuwe voorzitter van het platform geïnstalleerd. Nico Vennik neemt het stokje (hamer) over van Carolien Hoogenboom die na drie jaar trouwe dienst in het platform, waarvan 1 jaar in de rol van voorzitter, vertrekt. Mgr. Hendriks bracht voor deze gelegenheid een bezoekje aan deze 1ste vergadering van het jongerenplatform en was getuigen van de installatie.

Bekende van het platform

Nico is een bekende voor het jongerenplatform en heeft al vele activiteiten meegemaakt die het jongerenplatform organiseerde. Daarnaast is Nico ook mee geweest met de reis van Jong bisdom Haarlem naar de Wereldjongerendagen in Krakau 2016 te Polen. Nico kijkt er naar uit om er een mooi seizoen van te maken en hoopt veel mooie activiteiten en ontmoetingen te realiseren die jongeren dichter bij God, het geloof en de Kerk brengen. Daarnaast hoopt hij ook als team te groeien en geloof en vriendschap.

Nieuwe leden

Naast Nico treden ook twee nieuwe leden toe tot het platform. Victoria van der Wardt uit Amsterdam en Thomas García Bijvoet uit Heerhugowaard. Matthijs Jansen, de jongerenwerker van het bisdom is ook onderdeel van het jongerenplatform. Eva Wolff, Gerard Minde en Arno Narain zullen net als vorig jaar deelnemen aan het jongerenplatform.

Er is nog één plek vrij!

Het jongerenplatform organiseert onder andere het jaarlijkse kerstdiner voor jongeren en de WJDag. Dit doen zij altijd in een andere parochie ergens in het bisdom. Ben je tussen de 16 en 25 jaar en vind jij het leuk om hieraan mee te helpen en iets te betekenen voor jouw parochie of de kerk van Bisdom Haarlem-Amsterdam? Neem voor een gesprek contact op met de jongerenwerker, Matthijs Jansen via m.jansen@bisdomhaarlem-amsterdam.nl

www.jongekerk.nl_jongerenplatfrom completeHet jongerenplatform 2017-2018

Van links naar rechts: Matthijs Jansen (Jongerenwerker), Nico Vennik (voorzitter), Mgr. Hendriks (geen lid), Victoria van der Wardt, Arno Narain, Gerard Minde, Thomas García Bijvoet, Eva Wolff (niet op de foto).