Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Jongere van de maand december Gérard

Jongere van de maand december: Gérard

Gérard heeft 3 jaar met veel plezier in het jongerenplatform gezeten. Het kerstdiner is altijd een jaarlijks hoogtepunt, maar naast kerst vieren met de jongeren van het bisdom viert hij ook elk jaar kerst met vrienden van de straat. Sant’ Egidio, waar hij bij betrokken is, organiseert elk jaar kerstfeesten voor dak/thuislozen, ouderen en gezinnen die het wat minder breed hebben.  Een prachtig voorbeeld en voor ons reden om hem tot jongere van de maand te benoemen.

Ik ben Gérard Minde woonachtig in Amsterdam. Ik heb met plezier in het jongerenplatform gezeten. Daar heb ik veel geleerd waar onder het organiseren van het kerstfeest. Met de leden van het jongerenplatform.

Hey Gérard, waarom zou jij het kerstdiner het jaarlijkse hoogtepunt van het jongerenplatform noemen?

Graag wil ik mijn kerst met jullie delen. Omdat het hét hoogtepunt is in het kerkelijk jaar. Wij zijn dit van huis uit gewend samen te vieren. Ook de gezelligheid met alle jongeren uit het bisdom en anderen. Ik was afgelopen keer te gast, maar het organiseren is net zo leuk.

Elk jaar vier jij kerst met jouw vrienden van de straat, leg eens uit waarom je dat doet?

Graag leg ik uit: Sant’Egidio richt zich op de armen van de stad. Een groot gedeelte van deze groep noemen wij vrienden van de straat. Voor deze doelgroep organiseren wij een kerstdiner in de kerk. Afgelopen keer hadden we meer dan 200 gasten aan tafel.

Wat is er zo bijzonder aan deze kerstfeesten?

Het doet mij goed hiermee anderen het kerstgevoel te geven. Dat we samen met veel vrijwilligers er een mooi kerstfeest van maken. Iets doen voor anderen. De vreugde die ik op die avond zie en krijg van anderen is mijn kerstgedachte. De mensen die het minder hebben om daar het kerstgevoel mee te delen.

Wil jij iemand nomineren voor jongere van de maand? Stuur een mail naar info@jongbisdomhaarlem.nl