Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Oude artikelen   >   Stel je vraag aan God met Twitteren met God - interactief

Stel je vraag aan God met Tweeting with God

Wie een prangende vraag aan God heeft, kan deze in het weekend van 30 november op een originele manier aan Hem stellen, namelijk via een Twitter- of Facebookbericht [@TweetingwGOD of Tweeting with God). Een groep jongeren verzamelt de vragen en gebeden en zorgt dat ze goed terechtkomen. Het past bij hun nieuwe boek ‘Twitteren met GOD interactief’, dat diezelfde dag in Leiden overhandigt wordt aan mgr. André Dupuy, de officiële vertegenwoordiger van Paus Franciscus in Nederland.

Twitteren met God  interactief

De nieuwe uitgave ‘Twitteren met GOD interactief’ is een volledig herziene bundel van de twee eerdere delen uit 2012 en 2013. Bij het boek hoort nu ook een smartphone applicatie waarmee antwoorden nog gemakkelijker te vinden zijn. De gratis app Tweeting with God bevat verder handige extra’s, zoals gebeden en misteksten in heel veel talen.

Deze nieuwste uitgaven is een verzameling van vragen die de jongeren een paar jaar geleden zelf stelden aan hun priester, Father Michel Remery. Hij ging de uitdaging aan, en wist zijn antwoorden in maximaal 140 tekens samen te vatten, voorzien van twee pagina’s heldere uitleg. ‘Dat maakt Twitteren met GOD tot een uniek boek.

Stuur zelf je gebed af vraag in.

Op zondag 30 november zal het nieuwe boek na de ochtendmis in de Lodewijkkerk worden overhandig aan de nuntius Mgr. Dupuy. Vanaf vrijdag 28 november 17 uur t/m zondag 30 november 11 uur kan ieder die dat wil een eigen vraag of gebed aan God twitteren naar @TweetingwGOD. Facebookleden kunnen hun vraag op de Facebookpagina van Tweeting with GOD achterlaten. De vragen worden in de Lodewijkkerk in Leiden verzameld op papieren blauwe vogels – een knipoog naar Twitter. De gebedsintenties worden overhandigd aan de blauwe zusters, die er in hun klooster voor zullen bidden. Van de geloofsvragen wordt een selectie binnen verloop van tijd beantwoord op de Facebookpagina van Tweeting with GOD.

Bestel Tweeting with God - Interactief

Twitteren met GOD interactief. Oerknal, bidden, Bijbel, seks, kruistochten, zonde, carrière…
 Adveniat, ISBN: 978 94 9209 303 5
 Verkrijgbaar in de boekhandel en via www.tweetingwithGod.com

Bestel het boek op http://www.twitterenmetgod.nl/winkel/twitteren-met-god-interactief/

Meer over de Auteur Dr. Michel Remery

Dr. ir. Michel Remery pr. (Voorburg, 1973), is priester van het bisdom Rotterdam. Hij was jarenlang kapelaan in enkele parochies in Leiden, waar hij vooral met jongeren en studenten werkte. Met hen maakte hij pelgrimstochten naar Suriname, Rome, het Heilig Land, Polen, Turkije, en vele malen naar de Wereldjongerendagen. Hij was enkele jaren lid van een adviescommissie voor nieuwe media en jongeren van het Vaticaanse bureau voor Internetzaken.

Bisschoppen en sociale communicatie

Op dit moment is Michel Remery Vice-Secretaris Generaal van de Raad van Europese Bisschoppenconferenties (CCEE). Hij is onder andere secretaris van de CCEE commissie voor sociale communicatie. Het secretariaat van de CCEE bevindt zich in St. Gallen, Zwitserland.

Bouwkunde en theologie

Michel Remery studeerde bouwkunde in Delft, werkte voor de Koninklijke Luchtmacht en als expat voor ingenieursbureau Tebodin in de Baltische Staten. Na zijn theologiestudie in Rome promoveerde hij aan de Pontificia Università Gregoriana op een proefschrift over de relatie tussen liturgie en architectuur.