Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   JvdM: Renske de Greeuw

JvdM: Renske de Greeuw

Renske verliet afgelopen zomer het jongerenplatform om een jaar op missie te gaan bij NET Ministries in Canada. Inmiddels is bekend dat zij nog een tweede jaar zal missioneren bij deze organisatie. Ze is een voorbeeld voor ons in het uitvoeren van onze roeping om als gedoopte er op uit te trekken en te vertellen over de blijde boodschap, maar daarnaast is ze ook een voorbeeld in haar vertrouwen op God.
Een prachtige getuigenis van weer een topper!

Hoi! Mijn naam is Renske de Greeuw. Ik ben 18 jaar en ben momenteel een missionaris bij de organisatie NET Ministries of Canada. NET staat voor National Evangalization Teams. Wij zijn missionarissen tussen de 18-30 jaar die in teams het goede nieuws brengen aan allen, met als hoofd focus de jeugd (12-18 jaar)

Waarom ben je een jaar bij NET gaan doen?

Ik heb gekozen om een jaar bij NET te dienen omdat ik een ontzettend grote aantrekking voelde naar missiewerk, het buitenland en jeugd. Toen ik over NET hoorde viel alles op zijn plaats, alles waar ik in aan het groeien was de jaren daarvoor. Uiteindelijk is natuurlijk de grootste reden waarom ik NET doe is omdat God mij hier geroepen heeft.

Wat motiveert je om het geloof te delen met anderen?

Wat mij motiveert om mijn geloof te delen zijn veel dingen, maar uiteindelijk komt het neer op 1 punt: Het is mijn roeping en identiteit als een Katholiek. In de geloofsbelijdenis zeggen we; Ik geloof in de ene, heilige, katholieke en apostolische kerk. Dit is de identiteit van de Katholieke Kerk. Onze roeping is Heiligheid en missie. Voor iedereen.

Hoe ben je gegroeid in je relatie met God?

Ik ben hier ontzettend veel gegroeid in mijn relatie met God en ben nog steeds aan het groeien. Een van de dingen waar ik heel erg in groei is het radicaal vertrouwen op God. Vertrouwen dat Zijn plan altijd beter is dan de mijne. Vertrouwen dat God alles ten goede keert.

Ik zie keer op keer hoe goed God is.

Waarom ga je nog een jaar NET doen?

Ik ga nog een jaar NET doen omdat ik (naast dat God mij ertoe heeft geroepen) meer en meer zie hoeveel de wereld dorst naar Jezus. Ik heb zo een diep verlangen om te geven, zo een diep verlangen naar missie. Dit jaar heeft het alleen nog maar aangewakkerd. Ik heb al in dit eerste jaar zo ontzettend veel geleerd en ervaren en een tweede jaar kan me nog zo veel meer leren en ervaring geven.

Meer info over NET ministries of Canada

Wil je iemand nomineren voor jongere van de maand, stuur een mail naar info@jongbisdomhaarlem.nl