Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   The Missionary School   >   Generation Start-up

Een start-up in de kerk!?

Jonge mensen met grote dromen, die hun ideeën uitwerken in een project, door in te spelen op de vraag van hun beoogde doelgroep. Dat is een startup!

Vaak begint een startup met en goed idee dat door een enthousiast team op kleine schaal wordt uitgewerkt. Is het succesvol dan wordt er opgeschaald. Lukt het niet dan wordt het concept aangepast. Het is dé manier van werken onder de jonge generatie in onze maatschappij.

Generation start-up

Loop jij in onze kerk rond met mooie plannen of dromen die de moeite waard zijn voor de kerk. Dan is er voor jou The Missionary School. Hier krijgen je in acht weekenden intensieve geloofsvorming. Daarnaast werk je in teams jouw plannen uit in een start-up, onder begeleiding van professionals. Zo kan jij je droom waar maken en de eeuwen oude boodschap op een jonge manier verder brengen.

Jongeren die verandering willen!

Ben jij zelf iemand die de kerk wil veranderen of ken je andere jongeren, die weten hoe het beter kan en die verlangen naar jonge wijn, in nieuwe zakken? Bij 'The Missionairy School' ben je verzekerd van een luisterend oor en krijg je handvatten om jouw dromen te verwezenlijken. Je kan direct het diepe inspringen door mee te doen aan een start-Up tijdens The Missionary School. Mocht je daar nog niet aan toe zijn dan kan je ook deelnemen aan de inspiratiesessies.

Inspiratiesessie Sneakers en Stola’s - 6 juni - Amsterdam

Ben je nog niet (meteen) toe aan het meewerken of opzetten van een start-up, heb je wel ideeën? Wil je ervaren hoe het is om je  idee om te zetten in een start-up, neem dan deel aan de inspiratiesessies Sneakers en stola’s. Een paar avonden per jaar nodigen we jonge wereldverbeteraars uit om hun verhaal te vertellen. Daarnaast is er ook een inleiding van een priester of religieuze en doen we een korte brainstorm met de ideeën die jongeren zelf hebben. De avond eindigt met een borrel en vind plaats in een gezellig Café.

Tijd:                       19:30 t/m 22:00u.

Locatie:                Schreierstoren - Prins Hendrikkade 94-95 -  Amsterdam,

(tegenover het Centraal Station, naast de Nicolaasbasiliek)