Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Op zoek naar jouw bestemming?

Op zoek naar jouw bestemming? - Roepingenzondag

Ben je zelf wat bezig met keuzen die voor je verdere leven van belang zijn als studie, werk, relatie, roeping, etc.? Doe dan mee! Ik weet zeker dat deze dag je dan wat zal bieden.

Op 3 mei, de vierde zondag van de Paastijd, wordt elk jaar Roepingenzondag gevierd.

Oorsprong

De H. Paus Paulus de VI is hier in 1964 mee begonnen. Op deze dag wordt wereldwijd gebeden voor roepingen tot het priesterschap, diaconaat en het religieuze leven.

Ook het huwelijk als roeping

Ook het (kerkelijk) huwelijk mag je in deze tijd best als een roeping beschouwen, het is niet zo gewoon meer om te trouwen, en ook niet om het ook echt vanuit het geloof te beleven.

Daarom willen wij binnen ons bisdom op zondag 3 mei een speciale (online) dag houden m.b.t. de Onderscheiding van Levenskeuzen (studie, werk, relatie, roeping tot priesterschap, religieus leven, etc.).

Programma

's Morgens kan je de H. Mis volgen zoals je nu misschien ook gewend bent via TV of internet (onderaan worden ook nog 3 online opties aangegeven).

Vanaf 12 uur zal dan de Onderscheidingsdag beginnen. Het is een afwisseling van livestream (inleiding, getuigenissen en aanbidding) en zoom ontmoeting, waardoor je enerzijds echt inhoudelijk iets mee kan krijgen, maar er ook gelegenheid is tot ontmoeting en uitwisseling. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Hieronder volgt het programma. Voor deelname aan de zoom-ontmoetingen mail graag naar jcjdewit@gmail.com.

12.00-12.45: Inleiding pastoor Smith over Roeping en Levenskeuzen (livestream RK Bavo, www.rkhaarlem.nl)
12.45-13.30: Even chillen online via zoom. Tijd om in te loggen en ontmoeten en eventueel al iets uit te wisselen over de inleiding
13.30-13.50: Getuigenis van een seminarist (livestream, zoomgroep blijft open)
13.50-14.10: Getuigenis zuster/ religieuze (Blauwe zuster) (livestream, zoomgroep blijft open)