Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Oude artikelen   >   The Passion + Witte Donderdagviering in Amersfoort 24 maart

Vier Witte Donderdag in Amersfoort met direct daarna 'The Passion'

De zesde editie van The Passion vindt plaats in Amersfoort. De stad vormt op Witte Donderdag 24 maart het decor voor de eigentijdse muzikale vertelling van het paasverhaal. Tijdens de live-uitzending zal de gebruikelijke processie worden gehouden, waarbij ruim duizend deelnemers met het verlichte kruis naar het hoofdpodium lopen. Voorafgaand aan 'The Passion' organiseert Jong Katholiek Amersfoort een Jongerenmis om daarna gezamenlijk 'The Passon mee te maken.

The Passion vertelt over het lijden, sterven én opstaan van Jezus. Het is een samenwerking van de omroepen EO en KRO. The Passion probeert op een toegankelijke manier het paasverhaal aan elke Nederlander over te brengen.

'The Passion' live meemaken en Witte Donderdag vieren.

Beleef-The-Passionin-Amersfoort-2.png

Wil je 'The Passion' live meemaken zorg dat je vóór aanvang (20.30 uur) op het Eemplein staat om verzekerd te zijn van een plek. Als het plein te vol is, wordt het afgesloten voor nieuwe bezoekers. De Witte Donderdagviering van Jong Katholiek Amersfoort wordt gehouden in de Heilig kruiskerk gelegen aan de Liedertseweg 46. De viering begint om 18:00 uur. Na de viering vertrekt er een groep richting het Eemplein om 'The Passion' live mee te maken.

Meer info over de Witte Donderdag viering vind je op www.jongkatholiekamersfoort.nl.

Met de auto

In- en rondom het centrum van Amersfoort zijn voldoende parkeerplaatsen beschikbaar. Er wordt echter drukte verwacht in het centrum van Amersfoort met vertraging als gevolg. Houd de informatieborden op de toegangswegen goed in de gaten voor de actuele informatie. Ga je eerst naar de Witte Donderdagviering dan kun je goed parkeren bij de Heiligkruiskerk.

Meer informatie over parkeren in Amersfoort.

Met de trein en bus

Vanuit Amersfoort loop je via de Noorduitgang ( zijde Eempolis) in ongeveer 10 minuten naar het Eemplein. Voor het reizen naar de Heilig Kruiskerk stap je uit op Amersfoort Schothorst en pak je de bus 5 richting Vathorst via Schothorst, uitstappen bij halte Evertsenstraat.

Ga goed voorbereid op pad. Plan uw reis via www.9292ov.nl en de NS Reisplanner www.ns.nl