Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   The Missionary School   >   Neem deel aan het WJD jaar!

Neem deel aan het WJD jaar!

Het komende jaar leven we toe naar de wereldjongerendagen in Lissabon. Leef jij met ons mee, doorheen de sponsoracties, activiteiten, taallessen en wat dan ook? Wees van de partij!

Wat staat er op het programma?

September: Vanaf september gaan de promotieteams het bisdom in. Twee jongeren presenteren in de parochies de reis van de wereldjongerendagen.

Oktober: Van 17 oktober t/m 21 oktober toert het Nederlandse WJD kruis door bisdom Haarlem-Amsterdam. Van noord tot zuid pelgrimeert het tourteam van jongeren langs de verschillende jongerengroepen in ons bisdom. Meer weten of aanmelden voor het tourteam: www.wjdkruis.nl

Bovendien gaat in oktober de sponsoractie van het jongerenplatform van start. Koop wijn en noveenkaarsen in en verkoop ze met winst in de parochie.

November: Op 20 november vieren we de wereldjongerendag. In elk bisdom komen alle jongeren samen rond de bisschop. Deze dag is de perfecte voorbereiding op de wereldjongerendagen.

Januari: Het nieuwe jaar beginnen we met een jongerenweekend. Lekker een heel weekend met elkaar op stap, tijd om Portugal beter te leren kennen!

Maart: Op zaterdag 18 maart is de Stille Omgang, een moment wat je niet direct zou koppelen aan de wereldjongerendagen. Toch is hier een verband!

April: Dit jaar hebben we voor het eerst een paasgala. Lekker chique kleden en feest vieren. De Heer is waarlijk verrezen en daarom zijn wij wereldkerk. Ontmoet op onze gala de wereldkerk!

Mei: Hoewel tieners helaas te jong zijn voor de wereldjongerendagen, gaan we op BreakOut van 17-21 mei wel hetzelfde thema behandelen!

Juni: De laatste weken voor de WJD, het enthousiasme giert door ons lijf. Tijd om je medeplegrimeerders te ontmoeten. Van 23 t/m 25 juni is het deelnemersweekend voor de WJD.

Juli: Op 26 juli vertrekken we naar het mooie Lissabon. Met stops in Frankrijk en Spanje, wordt het een fantastische reis. Pak je spullen maar in!

Wil jij dit jaar je voorbereiden op de wereldjongerendagen? Neem deel aan een of meerdere van deze activiteiten.

Laat je e-mailadres achter en blijf meer dan anderen op de hoogte van de ins en outs van de WJD gedurende dit jaar!

Gerelateerde artikelen WJD | The | Missionary | School | wereldjongerendagen | Lissabon | 2023