Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Jongerenbedevaart Rome meivakantie 2020

Jongerenbedevaart Rome meivakantie 2020

Vele wegen leiden naar Rome. Misschien ben je al eens in Rome geweest. Maar heb je ook al een bedevaart gemaakt naar deze wereldstad? Die kans krijg je nu! Van 26 april tot en met 2 mei 2020 organiseert Jongkatholiek in samenwerking met het 'Huis voor de Pelgrim' een Jongerenbedevaart naar Rome. De hulpbisschoppen Mgr. Woorts en Mgr. Mutsaerts gaan mee op reis. In Rome word je begeleid door een aantal Nederlandse priesters en diakens die de stad goed kennen.

Wat kun je verwachten?

Op zondag 26 april vertrek je met het vliegtuig. Samen bezoeken we de graven van de apostelen Petrus en Paulus, de eerste leerlingen van Jezus. Tijdens de bedevaart denken we na over hoe wij (kunnen groeien in het) volgeling van Jezus zijn. Elke dag vieren we de Heilige Mis op een bijzondere plaats, waaronder in de St. Pieter en in de oudste Mariakerk van het Westen: de Santa Maria Maggiore. Uiteraard is er ook de audiëntie met paus Franciscus op het St. Pietersplein. Je overnacht in het klooster van de paters Teatijnen in het centrum van Rome, naast de grote basiliek van Sint Andreas.

Te voet en OV

Verreweg het meeste in Rome zal te voet of met het openbaar vervoer worden gedaan. Een goede conditie en goed kunnen lopen is daarom een vereiste, mede vanwege het ‘stevige’ programma en de vele indrukken die opgedaan worden. Op zaterdag 2 mei reis je per vliegtuig terug naar Nederland.

Ga mee met jongeren vanuit Bisdom Haarlem-Amsterdam

Tijdens deze pelgrimage zullen jongeren uit ons bisdom op verschillende momenten met elkaar samen reizen en thema's met elkaar bespreken onder begeleiding van diaken Rob Polet. Wil je nu al meer weten over de bedevaart neem contact op met Rob via onderstaande gegevens of benader het jongerenpastoraat Jong Bisdom Haarlem-Amsterdam.

In het kort:

Wanneer: 26 april t/m 2 mei 2020

Voor wie: Maximaal aantal deelnemers: 100 jongeren tussen de 18 t/m 28 jaar

Prijs: € 439,- (tot 31 december 2019, daarna zal de prijs hoger liggen!)

Organisatie: Jong Katholiek en Huis voor de Pelgrim

Contact: Huis voor de Pelgrim, e-mail info@huisvoordepelgrim.nl, tel. 043-3215715

Inschrijving: Via de inschrijfpagina van Huis voor de Pelgrim

Contact Jong Bisdom Haarlem-Amsterdam: Rob Polet  of info@jongbisdomha

Begin november verschijnt het promotiemateriaal in de parochies.