Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Wereldjongerendag: Maria stond op

Wereldjongerendag: Maria stond op

We zijn in het jaar van de wereldjongerendagen (WJD) en beginnen ons seizoen direct goed met de diocesane wereldjongerendag op zondag 20 november. Een dag om met de jongeren van het bisdom samen te komen rond de bisschop, Mgr. Jan Hendriks. Dat doen we direct in het thema van de wereldjongerendagen in Lissabon: "Maria stond op en ging met spoed". Ga jij met ons en Maria mee op stap?

Maria stond op en ging met spoed

Je bent uitgenodigd allereerst voor de H. Mis om 10:30 uur met bisschop Hendriks in de Nicolaasbasiliek in Amsterdam (tegenover Amsterdam Centraal station). Daarna lopen we naar de Mozes en Aäronkerk aan Waterlooplein 207. Na een kop koffie en een lekkere lunch gaan we ons samen met de bisschop verdiepen in de Bijbeltekst 'Maria stond op en ging met spoed' dat in het eerste hoofdstuk van het Evangelie van Lucas staat. Onze bisschop is Marioloog en weet dus veel over Maria, boeiend om met hem dit thema te verdiepen.

Portugal leren kennen

In dit jaar naar de WJD willen we natuurlijk ook het land van de WJD beter leren kennen. In een workshopronde kun jezelf kiezen op welke manier je het land beter wilt leren kennen (cultuur of taal). Sowieso gaan we na de Portugese workshop aan de Portugese wijn tijdens de borrel. Moeten we toch ook even geproefd hebben. En mocht je nog nog geen 18 zijn of gewoon niet van alcohol/wijn houden, dan is er ook een typische Portugese frisdrank die je kunt proeven. Wist jij dat ze in Portugal hun eigen bekend frisdrank hebben? Oja en als hapje gaan we natuurlijk de Pastel del Nata proeven, dat moet heerlijk zijn. Rond 17:30 uur is de borrel af en kun je naar huis of naar ...

Om 20 uur is er in Heiloo een uitvoering van het toneelstuk 'De winkel van de juwelier' geschreven door paus Johannes Paulus II. Het toneelstuk gaat over liefde, relaties en struggles. Leeftijdsgenoten voeren dit stuk op. Ticketverkoop gaat via deze link.

Wie: 16-30 jaar

Wat: Diocesane wereldjongerendag met bisschop Hendriks

Wanneer: Zondag 20 november

Waar: 10:30 uur Nicolaasbasiliek, Amsterdam (tegenover Centraal Station)| vanaf 12 uur Mozes en Aäronkerk, Waterlooplein 207 Amsterdam