Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Stille Omgang Jongerenprogramma 18 maart 2017

Stille Omgang Jongerenprogramma 18 maart 2017

Het jaarlijks terugkerende evenement ‘de Stille Omgang’ staat weer voor de deur! Dit jaar zal het plaatsvinden op zaterdag 18 maart in de Mozes & Aäronkerk te Amsterdam. Op die avond zullen jongeren uit het hele land samenkomen om het Mirakel van Amsterdam te gedenken en hun geloof te vieren. Deze keer zal het programma in het teken staan van het thema ‘LEEF!’

Waarom dit thema?

God heeft ons het leven gegeven. Zonder Hem zou het leven niet bestaan! Aan de hand van dit thema gaan we op zoek naar Gods aanwezigheid in ons leven en dat van anderen, en naar hoe we in kunnen gaan op Zijn uitnodiging aan ons om écht te leven.

Het programma

Het programma zal beginnen met een korte video en twee getuigenissen. Vervolgens zijn er vijf verschillende onderdelen waar je uit kunt kiezen, waaronder Aanbidding met gelegenheid tot biecht. Ook kun je een gesprek aangaan met mensen die hier speciaal voor klaar staan.

Het voorprogramma wordt afgesloten met de Heilige Mis, met als voorganger Mgr. Punt (de bisschop van Bisdom Haarlem-Amsterdam), waarna wij ons klaar zullen maken om de indrukwekkende Stille Omgang te lopen.

Het belooft weer een bijzondere avond te worden met een mooi programma op de agenda. Zorg ervoor dat je erbij bent!

Datum:               Zaterdag 18 maart 2017
Locatie:              Mozes & Aäron Kerk, Waterlooplein 207, Amsterdam.
Tijd:                     19:00u.
So Lopen:          23:30u.

Entree:                8,- (inclusief een leuke gadget en een heerlijk broodje tussendoor)
Einde                   00:30u.

Vragen?

Heb je vragen of zou je meer informatie willen? De organisatie van het SO-programma helpt je graag verder! Stuur een e-mail met jouw vraag of vragen naar: info@stille-omgang.nl.

Social media

Je kunt ook de website raadplegen, www.so17.nl, of de Facebookpagina: www.facebook.com/StilleOmgang. Verder zijn ze te volgen op Twitter & Instagram @StilleOmgang en met de hashtag #SO17.

Foto's 2016

Over de Stille Omgang
Meer >>

Ieder jaar trekken vanuit het hele land jongeren naar ‘Mirakelstad’ Amsterdam om het Eucharistisch wonder van 1345 te herdenken en een krachtig signaal van geloof af te geven, te midden van deze grote stad. Als deelnemer loop je in stilte en gebed mee en laat je zien hoezeer God bij ons mensen betrokken en aanwezig is.

Het is ook indrukwekkend en bijzonder om ’s nachts met zó’n grote groep jongeren in stilte te lopen in de drukke hoofdstad van ons land, waar het normaal eigenlijk nooit stil is…

Elk jaar is het weer bijzonder. Elk jaar komen er weer duizenden mensen bij elkaar, onder wie honderden jongeren. Elk jaar maak je weer wat nieuws mee. Woorden schieten tekort… je zult het zelf mee moeten maken als je wilt voelen hoe bijzonder dit allemaal is.

Ben je al enthousiast geworden en zou je graag een keer mee willen doen? Kom dan langs!
Je kunt je aanmelden (niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd!) door een mailtje te sturen naar aanmelding@stille-omgang.nl.