Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Jongerencollecte 21 en 22 nov

Jongerencollecte 21 en 22 nov

De jongerencollecte staat weer voor de deur. Op 21 en 22 november is de nationale jongerencollecte en we hopen dat alle parochies daar aan mee doen. Het jongerenwerk lijdt net als vele anderen dingen onder de corona-crisis, maar gelukkig zijn er ook veel mogelijkheden. Jongeren hebben weinig moeite met de digitale wegen al is fysiek bijeenkomen ook echt een must. Om nieuwe projecten te realiseren en fysieke bijeenkomsten te organiseren is geld nodig. "Waar 2 of meer samenkomen in Mijn naam, daar ben Ik " zegt God. Geeft u ook om dit voor jongeren te kunnen realiseren?

Jongerencollecte

De jongerencollecte is nog niet in alle parochies bekend. We hopen dat jij/u er bekendheid aan wilt geven. Je mag ook gerust dit weekend zelf achterin de kerk gaan staan om te collecteren. Overleg het wel even met de pastoor en kondig het 1 of 2 weken van te voren aan tijdens de mededelingen. De ervaring leert dat men tegenwoordig weinig tot geen contant geld op zak heeft.

Ten behoeve van

Mgr. Hendriks ondersteunt de jongerencollecte met veel vreugde. In ons bisdom investeren we met name in de geloofsvorming en het leven vanuit het geloof bijvoorbeeld via The Missionary School voor jongeren van 18-30 jaar. Ook via tienerdagen en het tienerkamp willen we tieners van geloofsvoeding voorzien en hen helpen het geloof handen en voeten te geven. De tieners en jongeren halen veel steun uit verbindende activiteiten van het jongerenplatform zoals het kerstdiner of een kloosterweekend. Samen geloven betekent samen op weg gaan en samen groeien.

Gunt u de jongeren dit online en offline samenkomen? Geef ook!

Wat: de nationale jongerencollecte

Overmaken naar:

NL11INGB0002784498 t.n.v. Rooms Katholiek Kerkgenootschap in Nederland o.v.v. jongerencollecte 2020