Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   9 december Mars voor het Leven met jongerenprogramma

9 december Mars voor het Leven met jongerenprogramma

Zaterdag 9 december 2017 wordt in Den Haag opnieuw de Mars voor het Leven georganiseerd. Een Mars voor het leven wordt georganiseerd om op te komen voor de ongeboren kinderen. Over de hele wereld vinden deze marsen plaats zo ook in Nederland. In het politieke centrum van Nederland groeit jaarlijks het protest tegen de abortuswetgeving, zoals deze in Nederland gangbaar is. Deze wet maakt jaarlijks 30.000 ongeboren kinderen tot slachtoffer. 1 op de 7 zwangerschappen eindigt op dit moment in abortus.

Een recht om te leven

Het recht om te leven is Mensenrecht nummer 1. Wij geven een stem aan deze kinderen, die zelf nog geen stem hebben.
Onze samenleving moet een cultuur van leven bevorderen en hulp bieden waar vrouwen in nood zijn. Gelukkig zijn steeds meer mensen het hiermee eens en groeit de Mars al jaren in aantallen deelnemers. Steeds meer mensen vinden dat abortus geen oplossing is en staan op voor de ongeborenen!

30.000 deelnemers!

Maar dit jaar wordt speciaal: de samenwerkende organisaties streven dit jaar naar een grote groei in aantal deelnemers, zodat er voor ieder geaborteerd kind één man of vrouw of kind meeloopt. 30.000 mensen die hun protest laten horen op het Malieveld en biddend in stilte door de stad trekken. Katholieken en protestanten trekken er samen op om elk ongeboren kind een stem te geven. Zo kan dit jaar met uw hulp een omslag betekenen op pro-life gebied.

Kom ook 9 december

Het is belangrijk om met zoveel mogelijk mensen deel te nemen aan de Mars op 9 december in Den Haag. Jong en oud uit ons bisdom lopen mee en jij kunt dat ook doen. Aanmelden is niet nodig! Zoek je een groep jongeren om mee samen te reizen? Neem contact met ons op! Dan bedenken we samen een manier om richting Den haag af te reizen en deel te nemen.

Jongerenprogramma en sprekers

Voordat je de Mars voor het Leven loopt kun je op twee plaatsen de Eucharistie vieren. De 1ste mogelijkheid is om 10:30u. in de Paschalis Baylonkerk, Wassenaarseweg 53 in Den Haag. De 2de mogelijkheid is om 10:30u. (Tridentijnse ritus) in de Sint-Jacobus de Meerdere, Parkstraat 65-A in Den Haag.

Een katholiek naprogramma voor jongeren wordt georganiseerd door de Blauwe Zusters in hun klooster in Den Haag. Die ligt midden in de staat aan de Korte Koediefstraat 25. Het naprogramma begint om 15:30u.

Tijdens het jongerenprogramma spreekt o.a. Lidwine Pouw-Buirma, medeoprichtster en blogster van de site Purewomanhood.nl. Lidwine is als tiener zwanger geraakt en heeft ervoor gekozen haar baby’tje zelf op te voeden. Haar getuigenis laat ons zien dat kiezen voor het leven de moeite waard is. Naas Lidwine zullen ook twee anonieme vrouwen, die in het verleden kozen voor een abortus en daar onder geleden hebben spreken. Zij vertellen ons over hun ervaring en de genezing die God hun daarin heeft gegeven.

Bus vervoer vanuit heel Nederland

De organisatie 'Schreeuw om leven' heeft bussen beschikbaar gesteld om zoveel mogelijk mensen naar Den Haag te brengen. Schrijft je daarvoor in via www.schreeuwomleven.nl/busvervoer. Vooraf aan de protestactie op het Malieveld en de Stille Mars kunt je de eucharistie vieren op twee locaties.

Info en vragen

Meer hierover kun je vinden op onze website www.stirezo.nl.

Ben jijzelf meer vragen over de Mars voor het leven neem contact op met Matthijs m.jansen@bisdomhaarlem-amsterdam.nl

www.jongekerk.nl_Mars voor het leven.jpg