Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   21 nov Wereldjongerendag

21 nov Wereldjongerendag

Op het hoogfeest van Christus Koning roept de Paus ons jongeren op om samen te komen rond de bisschop! Het is ontzettend belangrijk dat wij jongeren elkaar opzoeken en samen komen om ons geloof te vieren en daarover te delen. Jij bent van harte uitgenodigd om zondag 21 november de Mis te vieren waarin onze bisschop, Mgr. Hendriks, voorgaat en een dag samen te komen met jongeren vanuit het hele bisdom.

Programma

Na het vieren van de H. Mis om 10 uur in de kathedraal komen we samen rond onze bisschop Hendriks voor een moment waarin hij vertelt over het belang van gemeenschap. Samen kerk zijn is één van de vier aandachtspunten, die hij bij aantreden van zijn functie als hoofdbisschop van ons bisdom heeft aangekondigd om de komende jaren op te focussen. Dat sluit mooi aan bij de synode over de synodale weg, waar Paus Franciscus ons tevens oproept om na te denken over samen kerk zijn rond gemeenschap, participatie en missie.

Na de lunch is er een keuze optie tussen een workshop doedelzakspelen of een rondleiding door de kathedraal met aandacht voor de wezens van de kathedraal en de geloof in geluktentoonstelling. De dag sluiten we gepast af met een lekkere borrel in het bisschopshuis.

Wie: 16-30 jaar

Wat: Wereldjongerendag 2021

Waar: Kathedrale Bavo, Leidsevaart 146 te Haarlem

Wanneer: Zondag 21 november 2021