Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Oude artikelen   >   Stille Omgang Jongerenprogramma 2016

Stille Omgang Jongerenprogramma 2016

Terug in de vertrouwde Mozes en Aäron Kerk aan het Waterlooplein en inmiddels de thuisbasis van Sant’Egidio vindt op 12 maart 2016 het jongerenprogramma van de Stille Omgang (SO) plaats. We staan dit jaar stil bij de barmhartigheid met het thema “ZIEN!”. Het jaar van Barmhartigheid vraagt ons om stil te staan, elkaar te zien. Zien wij de ander in deze tijd? Echt gezien worden kan diepe indruk maken, niet gezien worden ook.

Hoofdprogramma en parallelprogramma's

Het jongerenprogramma heeft dit jaar het karakter van een avond van barmhartigheid zoals we die kennen van de bedevaart naar Rome en in het voorprogramma van de Wereldjongerendagen. Er is ruimte voor Stilte, gebed en aanbidding met uitgebreide mogelijkheid voor het ontvangen van het sacrament van boete en verzoening. Na een gezamenlijke opening is er parallel aan het hoofdprogramma de mogelijkheid om je te laten inspireren op andere manieren. Twee sprekers vertellen in korte seminars hun verhaal over ‘Zien’. Er vindt ook een actieve workshop plaats rondom dit thema. In het midden van de avond vieren we samen de Heilige Mis en tot slot lopen we de Stille Omgang door de straten van Amsterdam.

Thema presentatie SO 2016

Datum:             Zaterdag 12 maart 2016.

Tijd:                   19:30 uur - 00:30

Locatie:            Mozes en Aäronkerk, Waterlooplein 207 te Amsterdam.

Ov:                      Reis eenvoudig vanaf Amsterdam Centraal per metro (alle lijnen) naar                                                      metrostation Waterlooplein,  kies uitgang stadhuis.

Entree:              €8,- p.p.

Meer Info

SO16-Affiche- DEF.jpg

Heb je vragen over het SO-jongerenprogramma? De organisatie helpt je graag verder!

Kijk op www.SO16.nl voor meer informatie.

Vind ons via Facebook

Contact:  info@stille-omgang.nl

Aanmelding gewenst via aanmelding@stille-omgang.nl.

Volg de Stille Omgang met: #SO16

TOT ZIENS OP 12 maart 2016 IN AMSTERDAM!

Meer over de Stille Omgang
Meer >>

Ieder jaar trekken jongeren vanuit het hele land naar ‘Mirakelstad’ Amsterdam om daar het eucharistisch wonder van 1345 te herdenken en een krachtig signaal van geloof af te geven, te midden van de grote stad. Als deelnemer loop je mee in gebed door de binnenstad en laat je zien hoezeer God bij ons mensen betrokken is. Het is indrukwekkend en bijzonder om ’s nachts met een grote groep jongeren in stilte en in gebed te lopen, in een stad waar het nooit stil is!

Lees meer over de stille omgang op: www.stille-omgang.nl/jongeren