Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Jongeren   >   Wereldjongerendag 26 november

Wereldjongerendag 26 november

Paus Franciscus heeft het thema 'Rejoicing in hope' aan de wereldjongerendag op 26 november gegeven. Hij nodigt ons uit om ons begrip van de christelijke hoop te verdiepen en vreugdevol te getuigen van de levende Christus. Hoop en vrees liggen dicht naast elkaar en in deze wereld waarin die twee elkaar raken ligt een belangrijke rol voor de jongeren om als missionarissen van de vreugde op te treden. Ben jij klaar om de vreugde van Christus de wereld in te brengen?

English below

Programma

We starten de wereldjongerendag met de H. Mis in Heemskerk om 11 uur, waarbij we aansluiten bij de geloofsgemeenschap aldaar. Natuurlijk heb je na de Mis trek in een lekker bakkie koffie of thee, dus dat staat dan voor jou klaar. Mgr. Hendriks zal jou te woord staan en na zijn catechese krijg je de ruimte om jouw vragen aan hem te stellen. Daarna is het natuurlijk tijd voor een lekker broodje.

Workshops

In de middag volgt een keuzeprogramma qua workshops. Ben je meer creatief van aard, hou je wel van een uitdaging of ben je op zoek naar een goed gesprek? Voor ieder wat wils. Zo gaan we bijvoorbeeld als missionarissen van de vreugde de straat op voor een ware straatevangelisatie in centrum Heemskerk. En als je meer wilt groeien in een betere gesprekspartner zijn, leer dan hoe je door echt te luisteren echt kunt delen waar je tegen aan loopt.

English

Pope Francis gave the theme 'Rejoicing in hope' for the diocesan world youth day on November 26th. He invites us to deepen our understanding of the Christian hope and to witness joyfully that Christ is alive. Hope and anxiety are close to each other and in that context there is an important role for the youth to be missionairies of joy. Are you ready to be a messenger of the joy of Christ?

Program

We start the diocesan world youth day with a Holy Mass in Heemskerk at 11 am with the local community. Of course you are desiring for a cup of coffee or tea after Mass, so it will be there. Bishop Hendriks will speak to you and afterwards you can ask him your questions. Translation is offered. And ofcourse you are then ready for a delicious sandwich.

Workshops

In the afternoon there is a workshop you can choose. Are you creative, adventurous or in for a good conversation? Choose whatever you want. For example choose for the option to become a missionary of joy and join the street evangelisation in the centre of Heemskerk.

Info

Wat/what: diocesane wereldjongerendag met mgr. Hendriks/Diocesan World Youth Day with bisshop Hendriks

Wie/who: 16-30 jaar/years

Waar/where: Mariakerk, Spoellaan 3, Heemskerk.

Wanneer: Zondag 26 november/Sunday November 26th

Hoe laat/what time: 11 uur (am) H. Mis/Mass in Mariakerk tot/till 17 uur (5 pm)

Bijdrage/entrance: €5,-

Aanmelding/submission: