Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Over ons   >   Wie wij zijn

Wie wij zijn

Wie zijn wij

HA! Wij zijn de jongerenafdeling van bisdom Haarlem-Amsterdam. Wij geloven in een gemeenschap waarin jong en oud samen op zoek zijn naar God, geliefd en gezien worden. Geloof jij ook in gemeenschap?

Aantrekkelijke gemeenschappen

Als bisdom ondersteunen we parochieregio's met familiezondagen waarop kinderen, ouders en grootouders samenkomen. Wij, als jongerenafdeling zetten ons ervoor in zodat jij als tiener of jongere je hier ook thuis voelt. Wil jij onderdeel zijn van zo'n geloofsgemeenschap die jongeren en gezinnen aantrekt?

Ontdekken

Een leven met God is een ontdekkingstocht. We zijn levenslang leerling. Op de familiezondagen is er voor elke leeftijdsgroep een programma om te ontdekken en uit te wisselen. Jij als tiener of jongere staat misschien nog helemaal aan het begin van die ontdekkingstocht. Geen probleem. Via de katholieke tienerkampen BreakOut en BreakThrough mag je ontdekken wie God is en hoe je met Hem kunt leven. Via de Wereldjongerendagen (in 2023 in Lissabon) kun je als jongere op ontdekking gaan met een miljoen andere jongeren vanuit de hele wereld. Ben je al benieuwd?

Opbouwen

Ben je als jongere of jonge professional al meer bekend met het geloof? Wil je jouw vreugde van het geloof doorgeven? Dan kun je via The Missionary School verder leren en bijzonder meebouwen aan de geloofsgemeenschap voor jong en oud. Of bouw mee via het jongerenplatform samen met jongeren uit het hele bisdom organiseer jij verbindende en opbouwende activiteiten.

We doen het samen

Wij zijn kapelaan Javier Acuña Acuña (projectleider WJD Lissabon) en Carolien Hoogenboom, projectmedewerker van de jongerenafdeling o.l.v. de goed georganiseerde Marius van der Knaap (kerkopbouw). Samen met hem, de pioniers Jeroen en Marleen van Kreij (gezinspastoraat) en de bruggenbouwer Corine van der Loos (caritas) zetten we ons in voor de geloofsgemeenschappen. Bisschop Jan Hendriks is onze eindverantwoordelijke en inspirator.

Kapelaan Javier komt uit Chili, kijkt niet zo uit naar slapen op een matje, wordt graag goed geïnformeerd en drinkt zijn koffie zwart. Carolien drinkt de hele dag door thee, probeert graag iets nieuws en houdt van kaartjes en brieven. En wie ben jij?

Contact opnemen met één van ons:

Kapelaan Javier Acuña Acuña (jacuna@bisdomhaarlem-amsterdam.nl)

Carolien Hoogenboom (choogenboom@bisdomhaarlem-amsterdam.nl)

Bisdom haarlem.png

Jong Bisdom Haarlem-Amsterdam

Zilkerduinweg 375

2114 AM Vogelenzang

KvK-nummer: 75202174

Bankrekeningnummer: NL86ABNA0230852319

Wilt u ons ondersteunen, klik hier voor de mogelijkheden