Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Assisi 2018   >   Mgr Punt nodigt jou uit op bedevaart naar Assisi

Mgr. punt nodigt jou uit op bedevaart naar Assisi 2018 [VIDEO]

Van 28 april t/m 6 mei gaan we met ons bisdom op bedevaart naar Assisi. Het belooft weer een prachtige pelgrimage te worden waarbij we als bisdom op reis gaan tussen tijd en eejouwigheid. Want dat is het! Een pelgrimage waarbij we ons laten inspireren door de Heiligen Franciscus en Clara van Assisi, die ons laten zien dat we bestemd zijn voor een hoger doel dat verder gaat dan een bestaan in deze wereld en deze tijd.

Inspiratie uit Assisi

Clara en Franciscus zijn twee inspirerende voorbeelden die niet leefde voor een nalatenschap in deze wereld, maar voor een blijvende schat in een leven hierna! En dat is hen zeker gelukt! Franciscus liet een vorstelijke leven achter zich waarin het ridderschap en heldendom centraal stonden en begon een leven van bedelen, gebed en dienstbaarheid. Clara was eveneens van adellijke afkomst en een prachtige vrojouw, maar voelde zich geroepen Franciscus te volgen in dat leven van soberheid en gebed. Tot op de dag van vandaag zijn de ordes die zij stichtten steeds aanwezig geweest in de wereld en de kerk van de afgelopen eeuwen. Ze worden vereerd als patronen van het weer en de natuur. Assisi, de stad waar ze leefde, is inmiddels een serieuze bedevaartsplaats geworden. Steeds inspireren deze twee heiligen op verschillende manieren vele mensen van alle generaties. In 2018 is het bisdom van Haarlem-Amsterdam aan de beurt en nodigen Franciscus en Clara ons uit om ons te bezinnen op waar onze persoonlijk, maar ook gemeenschappelijke roeping ligt. Welke blijvende schatten kunnen wij achterlaten in deze wereld?

Uitnodiging Mgr. Punt

Mgr. Punt nodigt je bij deze persoonlijk uit om ook met ons mee te gaan op bedevaart en een stap te zetten die jouw leven blijvend kan veranderen.

Informatie

Blijf op de hoogte en laat uzelf verrassen op jouw eigen weg tussen tijd en eejouwigheid. Meer informatie over de bisdombedevaart vindt je op deze website, of de facebookpagina:

www.bisdomhaarlem-amsterdam.nl/assisi
      www.facebook.com/bisdombedevaart
      www.jongekerk.nl

Contact
Voor vragen of het aanmelden als ambassadeur, reisgids, of reisleider kun je terecht bij de projectleider Lyanne Blonk. Zij is te bereiken via:

Assisi2018@bisdomhaarlem-amsterdam.nl

Meer >>