Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Wereldjongerendag(en)   >   Doe mee met onze WJD sponsoractie op 8 januari

Doe mee met onze WJD sponsoractie op 8 januari

Op 10 januari wordt onze bisschop, mgr. Punt 70 jaar. Ieder jaar viert de bisschop dit met een druk bezochte nieuwjaarsreceptie. Dit jaar is dat op vrijdag 8 januari 2016 in de Plebanie van de Kathedrale Basiliek van St. Bavo aan de Leidsevaart 146, te Haarlem. Het goede nieuws is dat de bisschop al een mooie bestelling heeft gedaan om tijdens deze nieuwjaarsreceptie onze WJD wijn te gaan schenken. Maar dat is nog niet alles! Jongeren krijgen ook de kans om de wijn bij de uitgang te verkopen!

Wil jij meedoen? Meld je dan aan!

We verzamelen om 10.00 uur aan de Leidsevaart 146, te Haarlem. Daar gaan we alle flessen wijn eerst voorzien van mooie WJD-etiketten en bouwen we onze stands op. De receptie begint om 16.30 uur en eindigt om circa 19.00 uur. Heb jij deze dag geholpen en ga je naar de WJD? Dan deel je in de opbrengst van deze dag en wordt dit bedrag aan jou als korting gegeven als je, je inschrijft voor de WJD. Deze actie is voor een beperkt aantal jongeren beschikbaar. Meld je dus zo snel mogelijk aan! Jongeren die niet kunnen aansluiten bij andere sponsoracties, krijgen voorrang.

Ik geef me op:

Wil je zelf op andere plekken ook wijn verkopen?

Het jongerenplatform heeft een grote hoeveelheid noveenkaarsen en flessen wijn kunnen inkopen om door te verkopen in de parochies van Bisdom Haarlem-Amsterdam. Zij hebben etiketten met het reisthema Dare2share! en het WJD-logo op de kaarsen en flessen wijn laten aanbrengen. Deze kaarsen en flessen wijn kun jij voor een lage prijs inkopen bij het jongerenplatform en voor een meerprijs verkopen in jouw parochie of omgeving. Met de opbrengsten kun jij een deel van jouw reis naar Krakau betalen. De kaarsen en wijn zijn door het hele bisdom op te halen bij leden van het jongerenplatform.

Wat moet je doen?

1. Neem contact op met jouw parochie en vraag of er een geschikte moment is na een viering (bv: mededelingen) waarin jij parochianen mag vertellen over de WJD en je kaarsen en wijn mag verkopen ter sponsoring van jouw WJD-reis.

2. Stuur een mail naar dare2share2016@gmail.com dat je wilt deelnemen aan de sponsoractie. Laat even weten wie je bent, in welke parochie of plaats je woont en hoeveel kaarsen en wijnflessen(wit/rood) je wilt inkopen.

3. Na reactie van het jongerenplatform kun je de kaarsen en wijn ophalen bij één van de leden van het jongerenplatform bij jou in de buurt.

4. Verkoop de kaarsen en wijn in jouw parochie.

Waarom zou je dit doen?

Je wilt graag naar de WJD, maar je kunt wel wat financiële ondersteuning gebruiken. Met miljoenen jongeren een stad overnemen en daar samen het geloof vieren levert een onvergetelijk feest op wat je niet zomaar meer vergeet.

Deelname aan de WJD en de reis er naartoe kost natuurlijk geld. Het is niet duur als je kijkt naar wat je er voor terugkrijgt, maar het blijft veel geld. Met deze sponsoractie kun je een deel van jouw reiskosten terugverdienen en tegelijkertijd mensen uit jouw omgeving en parochie bekendmaken met de WJD.

De inkoop-  en verkoopadviesprijs:

- De noveenkaarsen kun je inkopen voor €2,50. Het advies is om deze te verkopen voor €7,50.

- De flessen wijn zijn verkrijgbaar voor €5,-. Het advies is om deze te verkopen voor €10,-.

Per product verdien je zo €5,- waarmee jij jouw WJD-reis kunt betalen. Uiteindelijk mag jij zelf de verkoopprijs bepalen aan de hand van wat jij denkt dat mogelijk is. Er is voldoende voorraad, je kunt zoveel bestellen als je wilt.

Als groep

Zit je in een jongerenkoor, een jongerengroep of ben je met een aantal jongeren uit jouw parochie en wil je samen naar de WJD? Je kunt de actie ook als groep organiseren. Op die manier kun je in verschillende kerken van jouw parochie langsgaan om kaarsen en wijn te verkopen. Als jongerengroep kunnen jullie dan een bedrag bij elkaar brengen dat jullie gezamenlijk verdelen onder de WJD-gangers. Je kunt ook vragen of jouw parochie de inkoopprijs wilt betalen zodat de verkoop meer oplevert.