Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Rome 2015   >   Tips voor sponsoractiviteiten

Samen sparen voor eindbestemming Rome

Wil je ook zo graag mee op Bisdom bedevaart naar Rome, maar heb je even niet zo veel geld te besteden? Wij geven je graag wat tips om de reissom bij elkaar te sparen:

Kerst en Oud en Nieuw

Kerst en oud&nieuw zijn de momenten voor leuke sponsoracties! Verkoop bijvoorbeeld heerlijke wijn met een eigen Rome etiket! Gegarandeerd dat veel mensen wel zo’n lekkere wijn bij het kerstdiner willen drinken. Ook kun je denken aan: het maken van kerststukjes, het maken van kerstkaarsen, het bakken van tulbanden of het maken van kerstversiering.
Ook kun je met je jongerengroep een heuse oliebollenverkoop houden! Op bestelling bakken en leveren jullie de heerlijkste versgebakken oliebollen af. Ook kun je voor 2015 een speciale Rome kalender maken en deze verkopen!

Overige sponsoractie ideeën

Is het koud buiten? Schenk dan, tegen betaling, warme chocomel en erwtensoep na afloop van de viering;
Organiseer een heuse auto/fietswas service. Wanneer je mede parochianen in de kerk zijn, poetsen jullie de auto’s en fietsen schoon;
Organiseer een rommelmarkt. Plaats een oproep voor het verzamelen van spullen, en verkoop deze met Koningsdag, in de kerk of organiseer een veiling!
Wees creatief, maak sieraden, bloemstukjes, kaarsen of bak de heerlijkste appeltaarten voor de verkoop.

Ben je student of jonger dan 25 jaar? Dan is er een speciale kortingsactie:
De kosten voor de 10-daagse busreis zijn € 999,- en voor de 6-daagse vliegreis € 839,-. Studerende kinderen, tieners en jongeren onder de 25 jaar kunnen gebruik maken van de subsidieregeling. Je kunt al voor € 485,- mee met de busreis en voor € 325,- met de vliegreis.

Meer over het tiener- en jongerenprogramma van de bisdombedevaart naar Rome
Meer >>

Sinds het begin van het christendom bezoeken christenen heilige plaatsen. Een reis is altijd een onderneming en je weet vooraf nooit wat je zult beleven. Wij dagen je uit om te kiezen voor het onbekende, om je te laten verrassen! Om met andere tieners, jongeren, de bisschoppen en  vele andere mensen op bedevaart te gaan naar Rome.

Jongerengprogramma

Het jongerenprogramma sluit in principe aan bij het volwassenprogramma. Maar, op momenten haken we daarvan af, voor eigen programmaonderdelen. Denk bv. aan een gezellige avond of een spel in de stad, een eigen verdiepend programma of het bezoeken van een bijzondere plek. Ook is er  ruimte om Rome op eigen gelegenheid te verkennen. Je verblijft in het hotel bij mensen uit je eigen parochie. Ken je eigenlijk nog  niemand? Dan kijken we met jou naar een geschikte plek. Er zijn vast nog wel anderen die niemand kennen!

Het jongerenprogramma is voor jongeren van 18 t/m 30 jaar. Er zijn twee reismogelijkheden: met de bus (10 dagen voor € 999) of met het vliegtuig (6 dagen voor € 859). Het jongerenprogramma is van 2 t/m 7 mei 2015, als de gehele groep van de bisdombedevaart in Rome is aangekomen.

Tienerporgramma

Rome: de stad van het Romeinse rijk, van machtige keizers, stoere helden en heldhaftige gladiatoren. Ben jij heldhaftig? Ben jij op zoek naar avontuur of gewoon nieuwsgierig naar de verhalen die deze stad jou te bieden heeft? Kom met ons mee op reis en ga de uitdaging aan. Ontdek wat jij in huis hebt en ervaar hoe het is om op bedevaart te gaan, zoals de eerste christenen.

Het tienerprogramma is onderdeel van de bedevaart naar Rome van het bisdom Haarlem-Amsterdam. Een apart programma vol muziek, sport en spel op een eigen locatie. We trekken er op uit in de ‘eeuwige stad’ en gaan op zoek naar de mooie verhalen en schatten die hier verscholen liggen. Denk aan het Colloseum, het beklimmen van de koepel van de Sint Pieter of een kijkje in de graven die verscholen liggen onder de stad. Ontdek wie jij bent, waar jij voor gaat en zie hoe de eerste christenen hier hun geloof leefden.

Praktische informatie

Het tienerprogramma is voor tieners van 14 t/m 17 jaar en zal zijn in Rome van 2 t/m 7 mei 2015. Tijdens een aantal belangrijke momenten sluiten we aan bij het volwassenprogramma, vooral bij de grote vieringen (en kun je dus even je familie zien, als die ook meegaat). Ouderavond

Voor je ouder(s) en/of verzorger(s) organiseren wij voorafgaand aan de bedevaart op 16 april 2015 een ouderavond in Haarlem. Zo weten  je ouders goed waarmee je op reis gaat, wat je gaat doen en kunnen zij kennis maken met de begeleiders van het tienerprogramma. Je ouders krijgen na je inschrijving hiervoor een uitnodiging.