Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Rome 2015   >   Op bedevaart met het Bisdom naar Rome

Op bedevaart met het Bisdom naar Rome!

Samen op reis gaan, op pelgrimage naar Rome. Je stapt uit je eigen leef­wereld en je gaat met elkaar op reis. Met de hoop op vele mooie en bijzondere ervaringen die je tegemoet gaan komen. Maar wat is op bedevaart gaan eigenlijk?

In de meivakantie van 2015 organiseert het bisdom een bedevaart naar Rome! Het thema “Op weg in verbondenheid, jong en oud, ga met ons mee!”. We zullen de eeuwige stad 'Rome' bezoeken en onderduiken in de geschiedenis van deze bijzonder stad. Op bedevaart gaan is niet zomaar op reis gaan. Op bedevaart gaan is als een pelgrim een reis maken met een bijzonder bestemming die al vele jaren christenen inspireert. De reis zelf heeft als doel om te groeien in geloof en ontmoeting met elkaar.

En wat volgt er dan in Rome?

In Rome zullen bijzondere plaatsen in de stad en belangrijke plekken van onze kerk bezoeken. We zullen bij de audiëntie van de paus zijn en gezamenlijk het angelus meemaken. We hebben we een aantal vieringen met onze groep in bijzondere kerken van Rome. Daarbij worden we muzikaal ondersteund door het kathedrale koor en een speciaal voor de reis samen­gesteld project­koor. Voor het tienerprogramma gaat special een groep muzikanten mee.

Speciale folder voor tieners en jongeren

Ontmoeting staat centraal tijdens de bedevaart! We willen elkaar beter leren kennen. Leer jongeren vanuit andere plekken in ons bisdom kennen. Ga met hen in gesprek en ontdek welke vragen zij stellen over hun geloof. Jongeren, tieners en gezinnen met kinderen hebben naast het algemene programma de mogelijkheid aan te sluiten bij eigen programmamomenten. De tieners (12 t/m 15 jaar) hebben zelfs een apart programma op een eigen locatie en sluiten aan op een aantal belangrijke momenten tijdens de reis.

Twee reismogelijkheden

Er zijn twee reismogelijkheden: een 6-daagse vliegreis (2 t/m 7 mei 2015) of een 10-daagse busreis (30 april t/m 9 mei 2015). De groepen zullen zo veel mogelijk per regio worden ingedeeld. Jongeren (vanaf 16 jaar) en gezinnen trekken er af en toe met elkaar op uit. Voor tieners (12 t/m 15 jaar) is er een geheel eigen tienerprogramma.

Meer informatie en inschrijven.

Bus of vliegtuig

Er worden twee reis­mogelijk­heden naar Rome aangeboden:

10-daagse busreis met mooie tussen­stops op weg van en naar Rome (30 april t/m 9 mei 2015). Deze reis zal € 999 gaan kosten.

6-daagse vliegreis naar Rome (2 mei t/m 7 mei 2015).
Deze reis zal € 839 gaan kosten.

Subsidie regeling

Kinderen, tieners en jongeren studerend t/m 25 jaar betalen € 485 voor de busreis en € 325 voor de vliegreis. VNB neemt € 257 korting voor haar rekening, het bisdom € 128,50 en de parochie € 128,50 (samen ook € 257). Hierover zijn de pastorale krachten, parochie­besturen en ambassadeurs reeds nader geïnformeerd.

Inschrijving

Inschrijven voor de bedevaart kan via de website: www.vnbreizen.nl en zoek dan op het reisnummer RO1503 voor de vliegreis en RO1504 voor de busreis.
Via de button ‘boek nu’ in de reis kun je het aanmeldingsformulier invullen.
En ook aangeven bij welke regio/parochie je ingedeeld wilt worden.

Meer informatie

Voor het aanvragen van folders, posters en aanmeldingskaarten, kun je terecht bij reisorganisatie VNB: Emke de Bruijn: tel (073) 681 81 22 per e-mail: emke.debruijn@vnbreizen.nl
Website: www.vnbreizen.nl

Bisdom Haarlem-Amsterdam