Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Oude artikelen   >   17 Oktober: Seizoensopening!

Let's get started!

De zomer ligt achter ons, je studie, je werk en alle andere dagelijkse dingen zijn weer begonnen. Vrijdag 17 oktober start ook het Jongerenprogramma met de énige échte seizoensopening! Na de zomerstop is het de hoogste tijd om elkaar weer te ontmoeten, bij te praten en het vizier te richten op het veelbelovende jaar dat voor ons ligt. Dit jaar is anders dan anders door de unieke reis naar Rome in mei: de Bisdombedevaart!

Aan het einde van de werkweek start je het weekend écht goed bij het Jongerenplatform: een lekkere Italiaanse maaltijd, een borrel en de eerste sneak-previews van wat Jong Bisdom Haarlem-Amsterdam jou dit jaar te bieden heeft.

Locatie: Pastorie Sint-Urbanuskerk, Rijksstraatweg 230 in Duivendrecht (Amsterdam)
(Op nog géén 2 minuten lopen van Station Duivendrecht en parkeerplaatsen voor de deur)
Wanneer: Vrijdag 17 oktober vanaf 18:00 ben je welkom, de maaltijd start om 18:30.
Kosten: €5,-

Tot maandag 13 oktober kun je je hieronder aanmelden:

Ja, natuurlijk!
 Nee, helaas ik kom echt niet onder mijn andere afspraken uit.

Meer informatie over het jongerenplatform

Het Jongerenplatform van het bisdom Haarlem-Amsterdam bestaat uit een aantal enthousiaste jongeren die in het dagelijks leven lekker druk zijn met van alles, en studeren en/of werken. Door hun inbreng (mening, ervaringen en ideeen) en activiteiten te organiseren dragen ze bij aan een kerk die interessant en uitnodigend is voor jongeren!

De leden

De leden van het Jongerenplatform wonen verspreid over ons bisdom:
Erik, voorzitter (De Kwakel), Carolien (Hoogkarspel), Inge (Amsterdam/ Hilversum), Joost (Diemen), Patrick, (Alkmaar), Priscilla (Amsterdam), Sophia (Hoofddorp) en Marius van der Knaap namens het jongerenpastoraat (Haarlem).
Onder verantwoordelijkheid van het Jongerenpastoraat organiseert het platform een aantal activiteiten waarbij ze andere jongeren volop willen betrekken.

Voor wie?

De activiteiten van het Jongerenplatform zijn voor alle jongeren die de middelbare school hebben afgerond, dus vanaf ongeveer 16 jaar. De bovengrens wat betreft de leeftijd ligt op 30 jaar.

Activiteiten

Het Jongerenplatform wil de 'wereldkerk' zichbaar maken in ons bisdom. Dit doet ze door mee te werken aan de promotie van de Katholieke Jongerendag, de internationale Wereldjongerendagen en de Wereldjongerendag in ons bisdomte organiseren.

De Wereldjongerendag is ieder jaar op Palmzondag in ons bisdom, en in ongeveer ieder ander bisdom ter wereld! Hou deze website in de gaten voor wat er komende Wereldjongerendag gaat gebeuren!

Verder biedt het Jongerenplatform ondersteuning aan het Jongerenpastoraat in ons bisdom en aan de Blauwe zusters die wonen in het Julianaklooster in Heiloo. Lijkt het je leuk om het Jongerenplatform te komen versterken? Aarzel niet en stuur een mailtje naar info@jongbisdomhaarlem.nl

Geschiedenis

Het Jongerenplatorm is ontstaan na de Wereldjongerendagen in Parijs (1997). Een groep jongeren kwam heel enthousiast terug en overlegden met elkaar hoe ze dit enthousiasme op andere jongeren konden overbrengen. Want, zo meenden zij, de wereldkerk is jong en leeft, en dat moet iedere jongere in het bisdom weten! Ze zijn daarom begonnen met het organiseren van activiteiten. En met succes!