Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Nieuwsberichten   >   Assisi 2018   >   Met flinke korting naar Assisi!

Ga mee naar Assisi met flinke korting!

De bisdombedevaart 2018 gaat naar Assisi (Italië). Met honderden mensen uit Noord- Holland en zuidelijk Flevoland vertrekken we richting deze prachtige middeleeuwse stad. Op bedevaart gaan betekent: vrienden maken, culturen leren kennen, uitdagingen aan gaan, samen geloof beleven, grenzen verleggen en vooral heel veel gezelligheid. Het wordt gegarandeerd een ervaring die je niet snel vergeet. Ga mee van 30 april t/m 5 mei (meivakantie) 2018 naar Assisi en ontdek meer van de stad, de prachtige omgeving, de Heilige Clara en Franciscus en beleef een te gekke tijd voor actie, ontspanning en plezier.

Wat kun je verwachten als tiener?

Ben je tussen de 14 /m 17 jaar dan neem je deel aan een speciaal programma voor tieners vol muziek, sport en spel, spannende of fysieke uitdagingen, en meer. Je trekt er op uit in het middeleeuwse stadje en gaat op zoek naar de mooie verhalen en schatten die hier verscholen liggen. Ontdek wie jij zelf bent, waar jij voor gaat in het leven en hoe Franciscus en Clara hun leven leefden. Ook een paar belangrijke momenten van het volwassenprogramma zal je niet missen. Je kampeert tijdens de reis op een camping samen met andere tieners en begeleiders.

Tieners en jongeren t/m 25 jaar krijgen meer dan de helft korting...

Wat kun je verwachten als jongere?

Ben jij tussen de 18 t/m 30 jaar dan neem je deel aan het jongerenprogramma. Als jongeren sluit je het grootste gedeelte aan bij het volwassenprogramma. Een aantal momenten maak je een uitstapje met de andere jongeren mee op reis. Denk bv. aan een gezellige avondactiviteit, een actief uitstapje, een eigen verdiepingsmoment of het bezoek aan een bijzondere plek. Ook is er ruimte om Assisi op eigen gelegenheid te verkennen. Je verblijft op een camping samen met de andere jongeren. Ga je alleen mee op reis? Wees niet bang! Je leert in korte tijd andere tieners of jongeren kennen die graag samen met je optrekken!

Korting!

Beide programma’s zullen starten op maandag 30 april en eindigen op zaterdag 5 mei. De tieners en jongeren verblijven gezamenlijk op een eigen locatie tijdens de bedevaart. Voor zowel de tieners en jongeren geldt dat zij bij alle belangrijke programmaonderdelen aansluiten, zoals de grote vieringen en de opening- en slotmomenten. Tieners en jongeren t/m 25 jaar krijgen meer dan de helft korting op de reissom van € 899,00! Deelnemen aan deze reis kost voor hen € 349,- voor de vliegreis en € 449,- voor de busreis. Deze korting wordt mogelijk gemaakt door een bijdrage van het bisdom en een bijdrage van jouw eigen parochie. Tieners wordt sterk aangeraden om deel te nemen aan de vliegreis. Voor jongeren zijn beide reisopties aantrekkelijk. Tijdens de busreis wordt er geen tiener- en jongerenprogramma georganiseerd.

Deelname aan het programma kost voor hen € 349,- voor de vliegreis en € 449,- voor de busreis.

Informatie en inschrijven

Inschrijven kan via de website van VNB (www.vnb.nl) en is mogelijk tot 1 maart 2018. Meer informatie over de programma’s vind je op www.jongekerk.nl. Heb je liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met Matthijs Jansen: (023) 511 26 35 of stuur een email naar m.jansen@bisdomhaarlem-amsterdam.nl. Voor het aanvragen van de algemene folder voor de vliegreis of busreis met meer informatie over het algemene programma kun je een mail sturen naar assisi2018@bisdomhaarlem-amsterdam.nl of bellen naar (023) 511 26 36 (projectleider Lyanne Blonk). Verdere informatie over de bedevaart is ook te vinden op de website van het bisdom: www.bisdomhaarlem-amsterdam.nl. Of laat een berichtje achter op onze Facebookpagina (@bisdombedevaart).

Meer info over de bedevaart in het algemeen en volwassenprogramma: Klik HIER