Jong Bisdom Haarlem- Amsterdam   >   Agenda   >   Nationale Jongerencollecte

Nationale Jongerencollecte

Datum: 15/11/2014

Voor het jongerenwerk in onze kerk wordt er jaarlijks een jongerencollecte gehouden. Deze collecte is bestemd voor het jongerenwerk in Nederland. Een deel van de opbrengsten gaat naar de bisdommen en een deel naar Jong Katholiek. De bisdommen organiseren in samenwerking met Jong Katholiek onder andere het KJD Festival, reizen naar de Wereld Jongerendagen, DiaconAction en de HOOP Award.

In het derde weekend van november (15 en 16 nov) zal de jongerecollecte worden gehouden. Het doel is om de mensen binnen de kerk te vragen om een financiele bijdrage te leveren aan het katholieke jongerenwerk. Jongeren zijn de toekomst van de kerk, hierin moeten we investeren. Daarvoor deze collecte, die daar extra aandacht voor wil vragen.

Lees jij dit en denk je, 'Hier kunnen wij in onze parochie ook iets mee doen'. Neem contact op met de parochie, of vraag of je wat kunt vertellen over je eigen geloof in één van de vieringen van dit weekend. Een persoonlijk verhaal kan mensen aanspreken en aanmoedigen om te geven.

Laat van je horen en geef het door. Laat zien dat er in de kerk jonge mensen actief zijn die dromen van een mooie toekomst in de katholieke kerk.